زنده: جدیدترین | نتانیاهو می گوید که او فقط آتش بس جزئی را می پذیرد که به جنگ پایان نمی دهد


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که او فقط آتش بس جزئی را می پذیرد که به جنگ هشت ماهه در نوار غزه پایان ندهد. این موضوع تردیدهایی را در مورد امکان‌پذیری پیشنهاد آتش‌بس مورد حمایت ایالات متحده ایجاد می‌کند.

نتانیاهو گفت که حاضر است برای آزادی برخی از 120 گروگانی که هنوز در نوار غزه در دست حماس هستند، توافقی جزئی انجام دهد. اما “ما مصمم هستیم که جنگ را پس از یک مکث برای رسیدن به هدف نابودی حماس ادامه دهیم.”

این اظهارات در زمانی حساس بیان می شود که به نظر می رسد اسرائیل و حماس بر سر پیشنهاد آتش بس مورد حمایت آمریکا در حال افزایش بیشتر از هم هستند. آنها می توانند شکست دیگری را برای میانجی هایی که به دنبال پایان دادن به جنگ هستند، نشان دهند.

این طرح سه مرحله ای خواستار آزادی گروگان های باقی مانده در ازای صدها فلسطینی اسیر در اسرائیل است. اما اختلافات و بی اعتمادی بین اسرائیل و حماس بر سر چگونگی اجرای این توافق وجود دارد.

حماس اصرار داشت که گروگان‌های باقی‌مانده را آزاد نخواهد کرد مگر اینکه آتش‌بس دائمی و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه برقرار شود.

اسرائیل جنگ را پس از حمله حماس در 7 اکتبر آغاز کرد که در آن شبه نظامیان وارد جنوب اسرائیل شدند و حدود 1200 نفر – اکثرا غیرنظامیان – را کشتند و حدود 250 نفر را ربودند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که حملات و بمباران زمینی اسرائیل بیش از 37400 نفر را در غزه کشته است. هنگام شمارش تعداد، تفاوتی بین جنگجویان و غیرنظامیان قائل نمی شود.

انتقادهای بین المللی از اقدامات اسرائیل در حال افزایش است. فلسطینیان با گرسنگی گسترده روبرو هستند زیرا جنگ تا حد زیادی عرضه غذا، دارو و کالاهای اساسی غزه را قطع کرده است. اکنون کشور کاملاً به کمک وابسته است. دادگاه عالی سازمان ملل به این نتیجه رسید که “خطر قابل قبولی برای نسل کشی” در غزه وجود دارد – اتهامی که اسرائیل به شدت آن را رد می کند.

درحال حاضر:

– نتانیاهو می گوید با آزمایش آخرین پیشنهاد آتش بس با توافقی برای پایان دادن به جنگ در غزه موافقت نمی کند.

– حمله مشکوک حوثی ها در یمن یک کشتی را در آب های دورتر از بسیاری از حملات قبلی هدف قرار می دهد.

– برخی از بازدیدکنندگان اسرائیل در تور خود یک توقف جدید دارند: نابودی حماس در جنوب

یک مقام ارشد ارتش آمریکا گفت: حمله اسرائیل به لبنان با خطر پاسخ نظامی ایران مواجه است

– کارشناسان می گویند با وجود افزایش کمک ها به شمال، خطر قحطی در غزه وجود دارد

– دموکرات‌ها در حال بایکوت کردن سخنرانی نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره هستند یا خیر

پوشش AP از جنگ در غزه را در https://apnews.com/hub/israel-hamas-war دنبال کنید.

در اینجا آخرین اطلاعات است:

تحقیقات فساد به نتانیاهو در مورد آسیب احتمالی نتیجه گیری هشدار می دهد

تل‌آویو، اسرائیل – به عنوان بخشی از تحقیقات درباره رسوایی فساد مالی مربوط به خرید زیردریایی‌ها و دیگر کشتی‌های جنگی از آلمان، روز دوشنبه اعلام شد که دولت اسرائیل نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ارسال کرده و او را محکوم کرده و هشدار داده است که نتایج … تحقیقات می تواند به او آسیب برساند.

این تحقیقات که در سال 2022 آغاز شد، به بررسی ماجرای خرید کشتی های جنگی به ارزش 2 میلیارد دلار از گروه Thyssenkrupp آلمان می پردازد. در یک پرونده قضایی جداگانه، نخست وزیر برای شهادت فراخوانده شد اما مظنون این پرونده نبود.

نامه هشداردهنده می تواند منجر به دخالت بیشتر نتانیاهو در این ماجرا شود. نتانیاهو در سه پرونده دیگر به اتهام فساد مالی محاکمه می شود و همه اتهامات را رد می کند.

نتانیاهو در بیانیه ای گفت که خرید این زیردریایی برای نیازهای امنیتی اسرائیل حیاتی است.

این کمیته در اعلام این نامه هشدار داد که کار تا به امروز نشان داده است که “اختلال های عمیق” در تصمیم گیری در تعدادی از مناطق حساس پیرامون خرید زیردریایی وجود داشته است. اینها تهدیدی برای امنیت کشور است و به روابط بین المللی و منافع اقتصادی آن آسیب وارد می کند.

این کمیته در مورد اتهامات دقیق علیه نتانیاهو توضیحی نداد، اما تصویری از تصمیم گیری نادرست در سطوح مختلف حکومت، در تشکیلات دفاعی و ارتش ترسیم کرد.

کمیسیون تحقیق دولتی اختیارات گسترده ای برای تحقیق و احضار شهود دارد و توصیه های آن معمولاً خط مشی دولت را تعیین می کند.

این کمیته همچنین نامه‌های هشداردهنده‌ای به موشه یالون، وزیر دفاع سابق، که از منتقدان صریح نتانیاهو بوده، و یوسی کوهن، مشاور امنیت ملی سابق نتانیاهو ارسال کرد.

لبنان به روزنامه‌نگاران و دیپلمات‌ها پیشنهاد بازدید از فرودگاه بیروت را برای از بین بردن گزارش‌های مربوط به انبارهای سلاح حزب‌الله می‌دهد.

بیروت – وزرای لبنانی روز دوشنبه روزنامه‌نگاران و دیپلمات‌ها را در بازدید از تنها فرودگاه بین‌المللی این کشور در بیروت رهبری کردند تا ثابت کنند که گروه شبه‌نظامی حزب‌الله در آنجا سلاح ذخیره نمی‌کند.

این سفر یک روز پس از آن انجام شد که روزنامه بریتانیایی تلگراف به نقل از مقامات ناشناس فرودگاه مقاله‌ای را منتشر کرد مبنی بر اینکه حزب‌الله تعداد بیشتری بسته حاوی راکت را از طریق فرودگاه ارسال کرده است زیرا ماه‌ها درگیری با ارتش اسرائیل در مرز لبنان و اسرائیل به شدت تشدید شده است. در هفته های اخیر

علی حمیه سرپرست وزارت حمل و نقل گفت که دولت لبنان علیه روزنامه انگلیسی به اتهام افترا و جعل اطلاعات اقدام قانونی خواهد کرد. مقاله بدون ذکر منبع منتشر شده است.

حامیه با رد این ادعا که محموله های تسلیحاتی حزب الله امنیت فرودگاه شلوغ را دور می زند، گفت: «البته ما به سازمان های امنیتی اعتماد داریم و از کار آنها راضی هستیم».

مقام‌های حزب‌الله و اسرائیل تهدیدهای خود علیه یکدیگر را افزایش داده‌اند و گفته‌اند در صورتی که درگیری به یک جنگ فراگیر تبدیل شود، به زیرساخت‌های مهم نظامی و غیرنظامی حمله خواهند کرد.

مقامات فلسطینی می گویند که حملات هوایی اسرائیل به شهر غزه 9 نفر از جمله دو کارمند بهداشتی را کشته است

قاهره – مقامات فلسطینی می گویند که حملات هوایی اسرائیل به شهر غزه دست کم 9 نفر از جمله دو کارمند مراقبت های بهداشتی را کشته اند.

این حملات در اواخر روز یکشنبه چند ماه پس از آن صورت گرفت که اسرائیل اعلام کرد حماس را تا حد زیادی در شهر غزه و بقیه شمال نوار غزه متلاشی کرده است. نیروهای اسرائیلی از روزهای اول حمله زمینی غزه را محاصره کرده و تا حد زیادی منزوی کرده بودند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در حمله به درمانگاه دراج در شهر غزه، هانی الجفراوی، مدیر بخش آمبولانس و اورژانس این وزارتخانه کشته شد. اولین امدادگران دفاع مدنی گفتند که یکی دیگر از کارکنان بهداشتی به نام محمد صلاح نیز کشته شده است.

این وزارتخانه گفت که بیش از 500 نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان از زمان آغاز جنگ در نتیجه بمباران اسرائیل در نوار غزه کشته و بیش از 300 نفر دیگر دستگیر شده اند.

دفاع مدنی گفت که هفت نفر دیگر در حمله جداگانه روز یکشنبه که یک خانه را در محله صبرا شهر غزه با خاک یکسان کرد، کشته شدند. نیروهای امدادی در جستجوی یک مفقود دیگر بودند.

دفاع مدنی، که مانند وزارت بهداشت بخشی از دولت تحت رهبری حماس است، اغلب اولین کسی است که به حملات هوایی پاسخ می دهد و به طور منظم ویدئوهایی از تلاش های نجات خود را منتشر می کند.

اسرائیل تهاجم گسترده هوایی، زمینی و دریایی خود را در پاسخ به حمله حماس در 7 اکتبر در جنوب اسرائیل که منجر به کشته شدن حدود 1200 نفر، عمدتا غیرنظامی، و ربودن حدود 250 گروگان شد، آغاز کرد. به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از 37000 فلسطینی در حمله اسرائیل کشته شدند، هرچند مشخص نکرد که کشته شدگان غیرنظامی بودند یا جنگجو.

حمله ادعایی حوثی ها در یمن یک کشتی را در آب های دورتر از بسیاری از حملات قبلی هدف قرار می دهد.

دبی، امارات متحده عربی (AP) – به گفته مقامات، حمله احتمالی شورشیان حوثی یمن در روز دوشنبه یک کشتی را دورتر از تقریباً همه حملات قبلی آنها در خلیج عدن هدف قرار داد و می‌تواند بخشی از تشدید تنش توسط این گروه باشد. .

این حمله پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده ناو یو اس اس دوایت دی. آیزنهاور را پس از یک استقرار هشت ماهه به خانه فرستاد که در آن واکنش آمریکا به حملات حوثی ها را رهبری کرد. این حملات ترافیک حمل و نقل در مسیرهای مهم برای بازارهای آسیا، خاورمیانه و اروپا را به شدت محدود کرده است. حوثی ها انتظار دارند که این کارزار تا زمانی که جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه ادامه دارد ادامه یابد.

مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKT) اعلام کرد که این حمله صبح روز دوشنبه در خلیج عدن، در حدود 450 کیلومتری جنوب شرقی نیشتون، شهری در منتهی الیه غرب یمن، نزدیک به مرز با عمان رخ داد. این منطقه مدت‌هاست در اختیار نیروهای متحد دولت در تبعید یمن است. آنها از زمان تصرف صنعا پایتخت توسط شورشیان در سال 2014 با حوثی ها می جنگند.

این حمله درست در شمال شرقی جزیره سقطری یمن، که در کنترل متحدان دولت در تبعید نیز است، صورت گرفت.

وزیر خارجه آلمان بر آتش بس در غزه تاکید کرد

برلین – وزیر امور خارجه آلمان بار دیگر بر برقراری آتش بس در نوار غزه پیش از سفر خود به خاورمیانه تاکید کرد. او استدلال می کند که با توجه به افزایش تنش در مرز اسرائیل و لبنان، این موضوع نیز مهم است.

آنالنا بائربوک روز دوشنبه هنگام ورود برای دیدار با همتایان اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت که حماس باید در نهایت با طرح آتش بس مورد حمایت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا موافقت کند و افزود: این آتش بس بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

باربوک در نظر دارد برای دوشنبه و سه شنبه سفرهایی به اسرائیل، کرانه باختری و لبنان داشته باشد.

او گفت که وضعیت در مرز بین اسرائیل و لبنان “بیش از نگران کننده” است.

باربوک افزود: تشدید تنش دیگر برای همه مردم منطقه فاجعه خواهد بود و به همین دلیل است که در نهایت به آتش بس در غزه دست یابیم بسیار مهم است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت که مرحله کنونی جنگ علیه حماس در نوار غزه در حال پایان است. این مبنایی برای اعزام نیروهای اضافی به مرز شمالی اسرائیل برای مقابله با حزب الله لبنان است.

دیدگاهتان را بنویسید