امپراتور و امپراطور ژاپن پیش از یک سفر دولتی که مدت ها انتظارش را می کشید وارد بریتانیا می شوند


لندن (AP) – ناروهیتو امپراتور ژاپن و همسرش امپراطور ماساکو روز شنبه وارد بریتانیا شدند، پیش از یک سفر رسمی دولتی مورد انتظار که در ابتدا برای سال 2020 برنامه ریزی شده بود، قبل از اینکه همه گیری ویروس کرونا این برنامه ها را به تاخیر بیندازد.

این زوج خندان که اواخر بعد از ظهر امروز در فرودگاه استانستد در شمال لندن فرود آمدند، هفت روز را در بریتانیا سپری می‌کنند تا قبل از شروع دیدار رسمی در 25 ژوئن، به مراسم خصوصی خود بپردازند. این زوج با انگلستان ارتباط دارند و در مقاطع مختلف در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده اند.

این سفر قرار بود اولین دیدار خارجی امپراتور 64 ساله پس از صعود به تخت داودی در سال 2019 باشد. با این حال، به دلیل COVID-19 به تعویق افتاد. او بعداً در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در سپتامبر 2022 شرکت کرد.

دیدار دولتی از روز سه شنبه، زمانی که پادشاه چارلز سوم آغاز می شود. و ملکه کامیلا قبل از سوار شدن بر کالسکه تشریفاتی به کاخ باکینگهام، رسماً از امپراتور و ملکه استقبال می کنند. ناروهیتو همچنین تاج گلی را در مقبره سرباز گمنام در کلیسای وست مینستر خواهد گذاشت و سپس برای یک ضیافت دولتی به کاخ باز خواهد گشت.

ریشی سوناک، نخست وزیر محافظه کار و کیر استارمر، رهبر حزب کارگر، که در میانه مبارزات انتخاباتی پیش از رای گیری در 4 جولای هستند، هر دو در ضیافت ایالتی در کاخ باکینگهام عصر سه شنبه شرکت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید