نیروهای کره جنوبی برای دفع سومین گذرگاه مرزی کره شمالی شلیک کردند. فعالان اعلامیه های بیشتری توزیع می کنند


سئول، کره جنوبی (AP) – ارتش کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که یک روز قبل برای دفع سربازان کره شمالی که برای سومین بار در این ماه به طور موقت از مرز رقبا عبور کرده اند، تیرهای هشدار شلیک کرده است. در همین حال، یک گروه فعال بادکنک های بیشتری حاوی اعلامیه های تبلیغاتی به سمت کره شمالی منتشر کرد. با انجام این کار، به کارزاری ادامه داد که خصومت ها بین رقبا را تشدید کرد و جرقه از سرگیری جنگ روانی به سبک جنگ سرد را در امتداد مرز خود آغاز کرد.

گمان می رود این تهاجمات مربوط به تعداد زیادی از نیروهایی است که کره شمالی در مناطق خط مقدم مستقر کرده است تا طرف مرزی خود را تقویت کند. این ممکن است به منظور جلوگیری از فرار غیرنظامیان و سربازان به جنوب باشد، زیرا رهبری پیونگ یانگ همچنان به کنترل خود بر جمعیت ادامه می دهد.

فعالان مدنی کره جنوبی به رهبری پارک سانگ هاک، فراری کره شمالی، گفتند که 20 بادکنک حاوی 300000 اعلامیه تبلیغاتی، 5000 فلش درایو USB حاوی آهنگ های پاپ و سریال های تلویزیونی کره جنوبی و اسکناس های 3000 دلاری را عصر پنجشنبه از شهر مرزی Paju کره جنوبی منتشر کردند. .

تحلیلگران می گویند پیونگ یانگ از چنین مطالبی خشمگین است و می ترسد که این مواد باعث تضعیف روحیه نیروهای خط مقدم و جمعیت و در نهایت تضعیف قدرت رهبر کیم جونگ اون شود.

پس از اینکه گروه پارک و دیگر فعالان کره جنوبی اعلامیه‌هایی را پیشتر توزیع کردند، کره شمالی بیش از 1000 بالون را رها کرد که تن‌ها زباله را بر فراز کره جنوبی پرتاب کرد، کاشی‌ها و پنجره‌های سقف را شکست و خسارت مالی بیشتری به بار آورد.

در تلافی بالون های زباله، کره جنوبی برای اولین بار پس از سال ها شروع به پخش تبلیغات ضد کره شمالی از طریق بلندگوهای نظامی نصب شده در امتداد مرز کرد. پیونگ یانگ سپس هشدار داد که سئول “در حال ایجاد مقدمه ای برای یک وضعیت بسیار خطرناک است.”

تنش ها بین دو کره به بالاترین حد خود در سال های اخیر رسیده است زیرا کیم به توسعه تسلیحات و موشک های هسته ای سرعت می بخشد و به دنبال تقویت موقعیت خود در منطقه با اتحاد با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جنگ برای دفاع از خود در برابر غرب به رهبری کره شمالی است. ایالات متحده آمریکا.

روز پنجشنبه، دولت کره جنوبی توافقی را که کیم و پوتین در نشست این هفته انجام دادند، محکوم کرد. در آن، دو کشور متعهد شدند که در صورت وقوع جنگ از یکدیگر حمایت کنند. در مقابل، سئول اعلام کرد که ارسال سلاح به اوکراین را برای کمک به این کشور در مبارزه با تهاجم روسیه در نظر خواهد گرفت.

کره جنوبی، صادرکننده رو به رشد تسلیحات با ارتش مجهزی که توسط ایالات متحده پشتیبانی می شود، همزمان با پیوستن به تحریم های اقتصادی ایالات متحده علیه مسکو، کمک های بشردوستانه و سایر حمایت ها را به اوکراین ارائه کرده است. با این حال، این کشور به طور مستقیم به اوکراین تسلیحات تحویل نداده است و به این دلیل استناد به سیاست دیرینه عدم ارائه سلاح به کشورهایی است که فعالانه درگیر درگیری هستند.

پوتین روز پنجشنبه به خبرنگاران در هانوی ویتنام گفت که فروش تسلیحات به اوکراین “یک اشتباه بسیار بزرگ” از سوی کره جنوبی است. او همچنین گفت که اگر سئول برای تجاوز به پیونگ یانگ برنامه ریزی نکند، کره جنوبی «نباید نگران» بابت این توافق باشد.

کره شمالی نسبت به هرگونه انتقاد بیرونی از حکومت اقتدارگرایانه کیم و کنترل مطلق او بر جمعیت که اکثر آنها دسترسی کمی به اخبار خارجی دارند، بسیار حساس است.

ارتش کره جنوبی گفت نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد کره شمالی در حال نصب بلندگوهای خود در مرز است، اما آنها هنوز کار نمی کنند.

به گفته مقامات کره جنوبی، در سال 2015، زمانی که کره جنوبی برای اولین بار در 11 سال گذشته از پخش بلندگو استفاده کرد، کره شمالی گلوله های توپخانه ای را در سراسر مرز شلیک کرد که باعث شد کره جنوبی به آتش پاسخ دهد. تلفات جانی گزارش نشده است.

در جدیدترین اقدام، رئیس ستاد مشترک کره جنوبی گفت که چندین سرباز کره شمالی درگیر کارهای ساختمانی نامشخصی در سمت شمالی مرز بودند و حدود ساعت 11 صبح پنجشنبه برای مدت کوتاهی از خط مرزبندی نظامی که دو کشور را تقسیم می کند، عبور کردند.

ارتش کره جنوبی با اخطار پاسخ داد و تیر اخطار شلیک کرد که باعث عقب نشینی سربازان کره شمالی شد. روسای ستاد در ابتدا جزئیات بیشتری از جمله اینکه چرا این اطلاعات تا یک روز بعد علنی نشد، ارائه نکردند.

ارتش کره جنوبی بر این باور است که دو گذرگاه مرزی قبلی در این ماه عمدی نبوده است زیرا سربازان کره شمالی پس از شلیک های اخطار عقب نشینی کردند و کره شمالی به آتش پاسخ نداد.

ارتش کره جنوبی شاهد اعزام تعداد زیادی سرباز به مناطق خط مقدم برای ایجاد موانع ضد تانک، تقویت جاده ها و مین گذاری توسط کره شمالی است. ظاهراً این تلاشی برای استحکام بخشیدن به سمت خود آنها از مرز است. سئول معتقد است که این تلاش ها احتمالاً با هدف جلوگیری از فرار غیرنظامیان و سربازان کره شمالی به جنوب انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید