سیل تاریخی در جنوب چین جان 47 نفر را گرفت و احتمال وقوع سیل در روزهای آینده وجود دارد.


پکن (AP) – رسانه‌های دولتی چین روز جمعه گزارش دادند که بر اثر باران‌ها و سیل‌های تاریخی و رانش زمین در استان گوانگدونگ در جنوب چین، دست‌کم 47 نفر جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که مقامات نسبت به هوای شدیدتر در سایر نقاط این کشور هشدار دادند.

تلویزیون دولتی CCTV بعدازظهر جمعه اعلام کرد که 38 نفر دیگر در یکی از مناطق تحت صلاحیت شهر میژو جان خود را از دست داده اند. 9 نفر دیگر از سایر نقاط میژو قبلاً جان خود را از دست داده بودند.

بر اساس گزارش دوربین مدار بسته، باران های شدید باعث رانش زمین، سیل و رانش زمین شد که به هشت منطقه در شهرستان پینگیوان آسیب جدی وارد کرد، جایی که آخرین تلفات در آن گزارش شده است. شدیدترین بارندگی روز یکشنبه با میانگین بارندگی 199 میلی متر (7.83 اینچ) و در یک جامعه 365.7 میلی متر (14.4 اینچ) بود. این گزارش به زمان وقوع این مرگ‌ها اشاره نمی‌کند.

شرایط شدید جوی همچنین حدود 356 کیلومتر از جاده ها را ویران کرد، به بیش از صد پل آسیب رساند و زمین های کشاورزی را زیر آب گرفت.

یک روز قبل، دوربین مداربسته چهار کشته در منطقه میژو و پنج مورد در شهرستان جیائولینگ گزارش داد.

بیشترین بارندگی از یکشنبه تا سه شنبه رخ داده است. درختان سقوط کردند و خانه ها فرو ریختند. یک جاده منتهی به منطقه میکسیان در جریان بارش شدید باران به طور کامل فرو ریخت. بر اساس گزارش دوربین مدار بسته، رودخانه Songyuan که از میان Meizhou می گذرد، بالاترین سیل ثبت شده خود را تجربه کرد.

زیان اقتصادی مستقیم برآورد شده در شهرستان جیائولینگ 3.65 میلیارد یوان (502 میلیون دلار آمریکا) است، در حالی که زیان در شهرستان میکسیان 1.06 میلیارد یوان (146 میلیون دلار آمریکا) است.

همچنین در 24 ساعت آینده احتمال بارش سیل آسا و طوفان در سایر نقاط کشور وجود دارد. مرکز هواشناسی کشور برای چند استان جنوب و برخی نقاط در شمال هشدار داده است.

بر اساس این پیش بینی، تگرگ و رعد و برق شدید در استان های هنان و آنهویی مرکزی چین و همچنین در استان ساحلی جیانگ سو و استان جنوبی گوئیژو پیش بینی می شود. مرکز ملی هواشناسی گفت که استان های هنان، آنهویی و هوبی می توانند 50 تا 80 میلی متر (1.9 تا 3.14 اینچ) بارندگی در روز داشته باشند.

هفته گذشته بارندگی شدید باعث رانش زمین و جاری شدن سیل در استان های جنوبی فوجیان و گوانگشی شد. در گوانگشی، یک دانش آموز پس از سقوط در رودخانه باران زده جان خود را از دست داد.

دیدگاهتان را بنویسید