موج گرما امسال در مکزیک جان حداقل 125 نفر را گرفته است و آسیب پذیرترین مردم این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.


وراکروز، مکزیک (AP) – هنگامی که خانه سالمندان در جنوب مکزیک در طول موج گرمای مداوم این کشور شروع به سوختن کرد، کارکنان به نوبت از ساکنان مسن خود خواستند با استفاده از چند گزینه خنک کننده که در اختیار داشتند، استفاده کنند.

در ابتدا، برخی در مقابل هواداران نشستند که در گرمای شدید وراکروز غوغا می کردند. سپس آنها در مقابل چند واحد تهویه مطبوع با ارزش ساختمان قرار گرفتند. سپس به دمای رکوردشکنی که ایالت وراکروز را به هم ریخته بود، بازگشت.

هر چیزی برای زنده ماندن از موج گرما ناشی از تغییرات آب و هوایی، که بسیاری از مکزیک را با قربانیان فزاینده گرما دست و پنجه نرم کرده است.

ماریا ترزا مندوزا، رئیس خانه سالمندان کوگرا که دهه‌ها در بندر وراکروز فعالیت می‌کرد، می‌گوید: «ما هرگز موج گرمایی به این شدت، قدرتمند، فراگیر و پایدار را تجربه نکرده‌ایم. این موج گرما باعث مرگ افراد زیادی در وراکروز شده است.

به گفته وزارت بهداشت این کشور، امسال حداقل 125 نفر در اثر گرما در این کشور آمریکای لاتین جان خود را از دست داده اند. بیش از 2300 نفر دیگر دچار گرمازدگی، کم آبی بدن و آفتاب سوختگی شدند.

مرگ و میر ناشی از گرما و اثرات منفی گسترده تر در مکزیک بر تأثیر نامتناسب تغییرات آب و هوا و افزایش دمای جهانی بر برخی از آسیب پذیرترین مردم جهان تأکید کرده است.

نزدیک به یک سوم قربانیان در وراکروز هستند، جایی که دمای هوا در ایالت مرطوب خلیج مکزیک به 38 درجه سانتیگراد رسیده است. پرستارانی مانند مندوزا هر کاری که می توانند برای کاهش رنج بیماران خود انجام می دهند.

مندوزا روز یکشنبه مقابل گروهی از زنان مسن روی صندلی گهواره ای ایستاد. بسیاری از آنها از گرما سرشان را خم کردند. گرمای هوا به سختی با چرخش هواداران جلوی آنها کاسته شد.

ما کمی آب می خوریم. او گفت: “آیا این خوب به نظر می رسد؟” “اینها دختران من هستند.”

گرما اثرات آبشاری در سراسر مکزیک دارد. میمون های زوزه کش و پرندگان استوایی از درختان در جنوب مکزیک مرده سقوط کرده اند. ساکنان دیوانه‌وار قوطی‌های آب را پر می‌کنند، زیرا از ترس گرما می‌توانند خشکسالی مداوم را بدتر کند. مهاجران بدون اینکه آسودگی زیادی از آفتاب سوزان پیدا کنند به سمت شمال می روند.

در وراکروز، خدمات اضطراری به تعداد زیادی از موارد اضطراری مربوط به گرما در انبارها و حتی فضاهای باز پاسخ دادند.

دیوید زبادو اسکالنته، هماهنگ‌کننده کمک‌های دولتی برای صلیب سرخ مکزیک در وراکروز، گفت که پزشکان روزانه با پنج گرمازدگی مقابله می‌کنند. بنابراین تیم‌ها شروع به تجهیز آمبولانس‌ها به یخ و سایر لوازم برای نجات جان خود کردند.

وی گفت: ما باید در آمبولانس‌ها اقدامات خاصی مانند گذاشتن کیسه یخ، مایعات سرد و کمپرس سرد انجام می‌دادیم تا بتوانیم افرادی که دچار گرمازدگی شده‌اند را درمان کنیم.

او گفت که امدادگران اغلب از افرادی مراقبت می کنند که ساعت های طولانی زیر نور خورشید کار می کنند، با استراحت کم و آب کم، که افراد را بیشتر در معرض گرمازدگی قرار می دهد.

در همین حال، کارگران ساختمانی مانند خورخه میزائل رودریگز به کار خود ادامه می دهند. میزائل رودریگز، غرق در عرق، تجهیزات سنگین، آجر و تخته را در سراسر محل ساخت و ساز می کشاند.

«شما تب، درد و سردرد شدید دارید. به محض رسیدن به خانه درد شروع می شود. رودریگز در حال نوشیدن جرعه ای آب در حین استراحت گفت: در شانه ها، پشت و بازوها. “این به شما ضربه سختی می زند.”

___

جانتسکی از مکزیکوسیتی کمک کرد.

___

پوشش آب و هوا و محیط زیست AP را در https://apnews.com/hub/climate-and-environment دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید