گارد ساحلی ایتالیا در جستجوی ده ها مهاجر ناپدید شده پس از واژگونی کشتی آنها است


میلان (AP) – مقامات گفتند که گارد ساحلی ایتالیا روز پنجشنبه از طریق دریا و هوا برای یافتن ده‌ها مفقود بر اثر واژگونی و غرق شدن یک قایق در مرکز خطرناک مدیترانه در اوایل این هفته جستجو کرد.

قایق نیمه غوطه ور هنوز هم دیده می شد، اما رئیس عملیات جست و جو گفت که هیچ جسدی قابل مشاهده نیست. این قایق در حدود 195 کیلومتری سواحل کالابریا واژگون شد.

یک قایق ماهیگیری اولین کسی بود که روز دوشنبه پس از واژگونی قایق واکنش نشان داد و 12 نفر را نجات داد که یکی از آنها بعداً جان باخت. گارد ساحلی ایتالیا شش جسد را پیدا کرده است و بازماندگان می گویند بیش از 60 نفر مفقود شده اند. در میان آنها بیش از 20 کودک وجود دارد.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل و سایر سازمان های سازمان ملل، نجات یافتگان گزارش دادند که موتور قایق آتش گرفت و قایق حدود هشت روز پس از خروج از ترکیه با حدود 75 سرنشین از ایران، سوریه و عراق در سواحل ایتالیا واژگون شد.

سخنگوی پزشکان بدون مرز گفت که بازماندگان هم آسیب های روانی و هم جسمی متحمل شده اند و “بسیار گیج هستند.”

سیسیلیا مومی، که بر امور بشردوستانه این گروه نظارت می کند، گفت: «آنها در بیمارستان بستری شده اند… و هنوز نمی دانند چه کسی از خانواده هایشان هنوز زنده است و چه کسانی در دریا مرده اند. «کل خانواده‌ها نابود شده‌اند. برخی همسران خود را از دست داده اند، برخی دیگر فرزند، شوهر، دوست و برادرزاده خود را از دست داده اند.

به طور جداگانه، کشتی نجات نادر روز دوشنبه 51 نفر را از سوریه، مصر، پاکستان و بنگلادش نجات داد و آنها را به لامپدوزا آورد. 10 نفر دیگر که در قایق همان قاچاقچی بودند در عرشه پایین جسد پیدا کردند.

این بدان معناست که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 800 نفر در حین عبور از دریای مدیترانه جان خود را از دست داده و یا مفقود شده اند. آژانس های سازمان ملل گفتند که این معادل به طور متوسط ​​پنج مرگ در روز است.

صلیب سرخ بین المللی گفت این تراژدی ها “شواهد بیشتری از رویکرد شکست خورده اروپا در قبال مهاجرت و پناهندگی است که دیوارها و بازدارندگی را به استقبال انسان ها ترجیح می دهد.”

___

پوشش مهاجرت AP را در https://apnews.com/hub/migration دنبال کنید

___

این داستان تصحیح شده است تا نشان دهد که 12 بازمانده نجات یافته اند، نه 11. یکی از آنها بعداً درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید