معترضان آب و هوا پس از رنگ آمیزی بنای تاریخی استون هنج به رنگ نارنجی دستگیر شدند


لندن (AP) – پلیس اعلام کرد دو معترض آب و هوا روز چهارشنبه به دلیل پاشیدن رنگ نارنجی به بنای تاریخی استون هنج در جنوب انگلیس دستگیر شدند.

اقدام اخیر Just Stop Oil بلافاصله توسط نخست وزیر ریشی سوناک به عنوان یک “عمل شرم آور وندالیسم” محکوم شد.

این حادثه درست یک روز قبل از آن رخ داد که انتظار می رود هزاران نفر در دایره سنگی 4500 ساله جمع شوند تا انقلاب تابستانی – طولانی ترین روز سال در نیمکره شمالی – را جشن بگیرند.

انگليس هريتيج كه اين سايت را مديريت مي‌كند، گفت: «بسيار نگران‌كننده» است و گفت كه متوليان در حال بررسي خسارت هستند. Just Stop Oil در پلتفرم رسانه اجتماعی X گفت که رنگ از نشاسته ذرت ساخته شده است و در باران حل می شود.

پلیس ویلتشایر گفت این زوج به ظن آسیب رساندن به یکی از معروف ترین بناهای ماقبل تاریخ جهان و یک سایت میراث جهانی یونسکو دستگیر شدند.

استون هنج به تدریج در دشت سالزبری که از 5000 سال پیش شروع شد، با دایره سنگی منحصر به فرد مربوط به اواخر دوره نوسنگی، حدود 2500 سال قبل از میلاد ساخته شد. قبل از میلاد، ساخته شد. ثابت شده است که برخی از سنگ‌ها که به عنوان سنگ‌های آبی شناخته می‌شوند، از جنوب غربی ولز، نزدیک به 150 مایل دورتر آمده‌اند، اما منشا برخی دیگر همچنان یک راز باقی مانده است.

Just Stop Oil یکی از گروه های بسیاری در اروپا است که به دلیل ایجاد اختلال در رویدادهای ورزشی، پاشیدن رنگ و غذا بر روی آثار هنری معروف و ایجاد اختلال در ترافیک برای افزایش آگاهی در مورد گرم شدن کره زمین، توجه – و انتقادهایی را به خود جلب کرده است.

این گروه گفت که در پاسخ به مانیفست انتخاباتی اخیر حزب کارگر عمل کرده است. حزب کارگر گفته است که اگر در انتخابات 4 جولای پیروز شود، هیچ مجوز دیگری برای اکتشاف نفت و گاز صادر نخواهد کرد. Just Stop Oil از مهلت قانونی حمایت می کند اما می گوید کافی نیست.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حزب کارگر که در نظرسنجی‌ها پیشتاز است و کارشناسان و سیاستمداران انتظار رهبری دولت را دارند، باید پا را فراتر بگذارند و قراردادی را برای حذف تدریجی مصرف سوخت‌های فسیلی تا سال 2030 امضا کنند.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد: ادامه سوزاندن زغال سنگ، نفت و گاز منجر به مرگ میلیون ها نفر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید