طوفان گرمسیری آلبرتو در جنوب غربی خلیج فارس در حال شکل گیری است که اولین طوفان نامگذاری شده در فصل طوفان است.


مکزیکو سیتی (AP) – طوفان گرمسیری آلبرتو روز چهارشنبه در جنوب غربی خلیج مکزیک شکل گرفت، اولین طوفان نامگذاری شده از آنچه انتظار می رود فصل طوفان شدید باشد.

انتظار می‌رود آلبرتو که بادهای شدید، بارندگی‌های شدید و مقداری سیل را در سواحل تگزاس و مکزیک به همراه دارد، روز پنجشنبه به شمال مکزیک برسد.

مایکل برنان، مدیر مرکز ملی طوفان سازمان ملی اقیانوسی و جوی، گفت: «بارش‌های شدید و آب، طبق معمول، بزرگترین نگرانی در مورد طوفان‌های استوایی است.

آلبرتو در 185 مایلی (حدود 300 کیلومتری) شرق تامپیکو، مکزیک و 295 مایلی (حدود 480 کیلومتری) جنوب-جنوب شرقی براونزویل، تگزاس قرار داشت. به گفته مرکز ملی طوفان در میامی، بادهای پایدار با سرعت 40 مایل در ساعت (65 کیلومتر در ساعت) داشت. طوفان استوایی با سرعت باد پایدار بین 39 تا 73 مایل در ساعت (62 و 117 کیلومتر در ساعت) تعریف می شود و فراتر از آن سیستم به یک طوفان تبدیل می شود.

برنان گفت که سرعت باد می تواند به 45 تا 50 مایل در ساعت (72 تا 80 کیلومتر در ساعت) قبل از اینکه طوفان به خشکی برسد افزایش یابد.

برنان گفت که انتظار می‌رود برخی از مناطق در امتداد سواحل تگزاس بین 5 تا 10 اینچ (13 تا 25 سانتی‌متر) دریافت کنند که مقادیر جدا شده حتی بیشتر ممکن است. تا 50 سانتی متر باران می تواند در برخی از مناطق مرتفع مکزیک ببارد و باعث رانش زمین و سیل شود، به ویژه در ایالت های تاماولیپاس، کوآهویلا و نووو لئون.

در هتل Miramar Inn در تامپیکو، مکزیک، نزدیک جایی که آلبرتو قرار بود پیاده شود، دایانا فلورس، مسئول پذیرش، گفت باد تند بود اما هنوز قوی نبوده و باران هنوز شروع نشده است. فلورس اوایل چهارشنبه گفت: «مردم در رستوران و ساحل هستند.

نوارهای بیرونی باران بخش‌هایی از ایالت تاماولیپاس در شمال شرقی مکزیک را در شبانه‌روز به بار نشست.

طوفان با سرعت 15 کیلومتر در ساعت به سمت غرب حرکت می کرد. هشدارهای طوفان استوایی از سواحل تگزاس در گذرگاه سن لوئیس در جنوب تا دهانه ریو گرانده و از سواحل شمال شرقی مکزیک در جنوب دهانه ریو گرانده تا Tecolutla اعمال شد.

این مرکز گفت: “با حرکت مرکز به داخل، انتظار می رود ضعیف شدن سریع و آلبرتو در روز پنجشنبه در مکزیک پراکنده شود.”

سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده اعلام کرد که بزرگترین تهدید برای سواحل جنوبی تگزاس جاری شدن سیل ناشی از باران بیش از حد است. روز چهارشنبه، NWS اعلام کرد «احتمال زیادی» برای سیل ناگهانی در امتداد سواحل جنوبی تگزاس وجود دارد. گردبادها یا فواره های آب ممکن است.

NOAA پیش بینی می کند که فصل طوفان که از اول ژوئن آغاز شده و تا 30 نوامبر ادامه دارد، بسیار بالاتر از حد متوسط ​​خواهد بود و 17 تا 25 طوفان نامگذاری شده است. پیش بینی می شود تا 13 طوفان و چهار طوفان بزرگ.

یک فصل متوسط ​​طوفان اقیانوس اطلس 14 طوفان نامگذاری شده ایجاد می کند که شامل هفت طوفان و سه طوفان بزرگ می شود.

برنان گفت که اولین سیستم نامگذاری شده در اقیانوس اطلس به طور متوسط ​​در 20 ژوئن رخ می دهد و آلبرتو را “در حدود زمان بندی” قرار می دهد.

طوفان ناشناس در اوایل ژوئن بیش از 20 اینچ باران را در بخش‌هایی از فلوریدا جنوبی بارید و تعداد زیادی از رانندگان را در جاده‌های سیل‌زده و نفوذ آب به برخی خانه‌ها در مناطق کم ارتفاع برجای گذاشت.

برنان گفت که طوفان جریان های خطرناکی را به همراه خواهد داشت. رانندگان باید حواسشان به بسته بودن جاده باشد و در صورت مشاهده جاده زیر آب بچرخند.

«مردم قدرت آب را دست کم می گیرند و گاهی باران و خطرات مرتبط با آن را جدی نمی گیرند. برنان گفت: “به خصوص اگر در منطقه ای رانندگی می کنید و می بینید که جاده زیر آب است، نمی خواهید در آن رانندگی کنید.” شما نمی دانید عمق آب چقدر است. ممکن است جاده زیر آب باشد. فقط چند اینچ آب برای حرکت ماشین شما کافی است.»

___ Stengle به این گزارش از دالاس کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید