زنده: جدیدترین | حزب‌الله می‌گوید که حملات اسرائیل سه جنگجو را در حالی که فرستاده آمریکا برای کاهش تنش‌ها تلاش می‌کند، کشته است


این گروه شبه نظامی اعلام کرد که حملات اسرائیل در جنوب لبنان روز چهارشنبه سه جنگجوی حزب الله را کشته است، در حالی که فرستاده ایالات متحده که وظیفه جلوگیری از جنگ ویرانگر در منطقه را بر عهده داشت، پس از بازگشت با مقامات لبنانی به اسرائیل سفر کرد.

رسانه های دولتی لبنان از حملات متعدد اسرائیل در امتداد مرز و در منطقه ای در شمال شهر ساحلی صور در حدود 30 کیلومتری مرز خبر دادند. ارتش اسرائیل گفت دو پرتاب موشک حزب الله به چندین خودرو در شمال اسرائیل آسیب رساند.

آموس هوخشتاین، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه پس از دیدار در لبنان به اسرائیل بازگشت. هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه آیا وی در تلاش های خود برای جلوگیری از یک جنگ بزرگ پیشرفتی داشته است یا خیر وجود ندارد.

حمله اسرائیل به نوار غزه اکنون 9 ماه است که ادامه دارد و انتقادات بین المللی از حمایت آمریکا از حملات هوایی و زمینی اسرائیل همچنان در حال افزایش است. دادگاه عالی سازمان ملل به این نتیجه رسید که “خطر قابل قبولی برای نسل کشی” در غزه وجود دارد – اتهامی که اسرائیل به شدت آن را رد می کند. اسرائیل حماس را مسئول تلفات غیرنظامیان می داند و می گوید که شبه نظامیان در میان مردم فعالیت می کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه مدعی شد که آمریکا از تسلیحات مورد نیاز برای جنگ در غزه جلوگیری می کند. بایدن از ماه مه تحویل برخی بمب های سنگین به اسرائیل را به دلیل نگرانی از کشته شدن غیرنظامیان در غزه به تعویق انداخت. با این حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز سه شنبه گفت که این بمب های 2000 پوندی تنها سلاح های تحت بررسی هستند. او به خبرنگاران گفت: “همه چیز دیگر طبق روال عادی است.”

به گفته وزارت بهداشت غزه، جنگ اسرائیل علیه حماس در غزه بیش از 37100 کشته بر جای گذاشته است. جنگ تا حد زیادی تامین غذا، دارو و سایر تدارکات فلسطینی‌ها را که از گرسنگی گسترده رنج می‌برند، مختل کرده است.

اسرائیل جنگ را پس از حمله حماس در 7 اکتبر آغاز کرد که در آن شبه نظامیان وارد جنوب اسرائیل شدند و حدود 1200 نفر – اکثرا غیرنظامیان – را کشتند و حدود 250 نفر را ربودند.

درحال حاضر:

– برای دومین بار کشتی مورد حمله شورشیان حوثی یمن در دریای سرخ غرق شد.

– حجاج مسلمان با آخرین سنگسار نمادین شیطان و طواف کعبه به حج پایان می دهند.

– نتانیاهو اسرائیل بایدن را به دلیل عدم استفاده از تسلیحات مقصر می داند، اما مقامات آمریکایی می گویند این تمام ماجرا نیست.

– سودان امارات متحده عربی را متهم به دامن زدن به جنگ با دادن سلاح به نیروهای شبه نظامی رقیب کرد.

پوشش AP از جنگ در غزه را در https://apnews.com/hub/israel-hamas-war دنبال کنید.

در اینجا آخرین اطلاعات است:

حزب الله گفت که دست کم سه جنگجو در حملات اسرائیل کشته شدند

بیروت – گروه شبه‌نظامی حزب‌الله می‌گوید دست‌کم سه تن از جنگجویان آن در حملات اسرائیل در روز چهارشنبه کشته شدند، زیرا فرستاده آمریکا برای کاهش تنش‌ها تلاش می‌کند.

رسانه های دولتی لبنان از حملات متعدد اسرائیل در امتداد مرز و در منطقه ای در شمال شهر ساحلی صور در حدود 30 کیلومتری مرز خبر دادند. ارتش اسرائیل گفت دو پرتاب موشک حزب الله به چندین خودرو در شمال اسرائیل آسیب رساند.

این درگیری در حالی رخ داد که آموس هوخشتاین، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه پس از دیدار با مقامات لبنانی به اسرائیل بازگشت. هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا وی در تلاش های خود برای جلوگیری از یک جنگ ویرانگر منطقه ای پیشرفتی داشته است یا خیر وجود ندارد.

کامل محنا، رئیس انجمن عامل، یک سازمان غیردولتی که خدمات بهداشتی را در لبنان ارائه می دهد، گفت که مرکز اصلی بهداشت این گروه در شهر خیام توسط گلوله باران اسرائیل مورد هدف قرار گرفت و آسیب دید. مهنا گفت که او از یک مرکز بهداشتی دیگر در جنوب لبنان بازدید کرد که قبلاً آسیب دیده بود و پس از آن که مرکز خیام مورد حمله قرار گرفت تعمیر شد.

تقریبا بلافاصله پس از شروع جنگ بین اسرائیل و حماس در 7 اکتبر، حزب الله حملات خود را به اسرائیل آغاز کرد. تبادل آتش تقریباً روزانه صورت می گرفت، اما بیشتر حملات به چند منطقه و بیشتر به منطقه مرزی محدود می شد.

اما درگیری ها در هفته های اخیر تشدید شده است و بیم آن می رود که درگیری ها به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود. ارتش اسرائیل اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد که طرح‌های حمله به لبنان را «تأیید و تأیید» کرده است.

حملات اسرائیل بیش از 400 نفر را در لبنان کشته اند که اکثر آنها جنگجویان حزب الله بودند، اما حداقل 80 نفر از کشته شدگان غیرنظامی بودند. 16 سرباز و 11 غیرنظامی در شمال اسرائیل کشته شدند.

رسانه های دولتی سوریه از کشته شدن یک افسر ارتش سوریه در حملات پهپادهای اسرائیلی خبر دادند

دمشق، سوریه – رسانه های دولتی سوریه گزارش دادند که یک افسر ارتش سوریه در حمله هوایی اسرائیل بامداد چهارشنبه کشته شد.

خبرگزاری دولتی سانا گزارش داد که حملات پهپادهای رژیم صهیونیستی به مواضع نظامی در مناطق قنیطره و درعا در جنوب سوریه که منجر به کشته شدن یک افسر و “خسارات مادی” شده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در جنگ است، گفت که این حملات پس از آن صورت گرفت که اعضای گروه های مرتبط با شبه نظامیان حزب الله لبنان لاشه هواپیمای شناسایی اسرائیلی را برای خنثی کردن آن به یکی از سایت های هدف بردند.

در ابتدا هیچ اظهارنظری از سوی ارتش اسرائیل در مورد این حملات صورت نگرفت. اسرائیل اغلب حملاتی را به اهداف مرتبط با ایران در سوریه انجام می دهد، اما به ندرت به آنها اعتراف می کند. در پس زمینه جنگ در غزه، حملات از ماه اکتبر تشدید شده است.

یک کشتی فله بر مورد حمله شورشیان حوثی یمن برای دومین بار در دریای سرخ غرق شد.

دبی، امارات متحده عربی (AP) – مقامات بامداد چهارشنبه گفتند که یک کشتی فله بر چند روز پس از حمله شورشیان حوثی یمن که گمان می‌رود یک ملوان را در آن کشته شده است، غرق شده است. این دومین کشتی است که در طول مبارزات شورشیان غرق می شود.

به نظر می‌رسد غرق شدن توتور در دریای سرخ تشدید جدیدی را در کمپین حوثی‌های مورد حمایت ایران علیه ترافیک کشتیرانی از طریق کریدور حیاتی دریایی در بحبوحه جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه نشان می‌دهد.

این حمله علی‌رغم کمپین چند ماهه ایالات متحده در منطقه رخ داد که طی آن نیروی دریایی با شدیدترین درگیری‌های دریایی از زمان جنگ جهانی دوم، با حملات به کشتی‌های تجاری و کشتی‌های جنگی تقریباً روزانه رخ داد.

مرکز تجاری و دریایی بریتانیا، عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKT) در هشداری به ملوانان منطقه اعلام کرد: کشتی Tutor با پرچم لیبریا، متعلق به یونان و در دریای سرخ غرق شده است. حوثی ها با استناد به گزارش های خارجی در رسانه های تحت کنترل خود، غرق شدن را تایید کردند. ارتش ایالات متحده غرق شدن را تأیید نکرد و به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل شش حمله اسرائیل به غزه را جنایت احتمالی علیه بشریت توصیف می کند

ژنو – دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد شش بمباران مرگبار توسط نیروهای دفاعی اسرائیل در غزه در طول 9 هفته اول جنگ را برجسته کرد و گفت که آنها می توانند جنایت علیه بشریت تلقی شوند.

دفتر حقوق بشر می گوید که علیرغم تعهدات اسرائیل برای تحقیق در مورد چنین حملاتی، مقامات در انجام تحقیقات شفاف یا معتبر بیش از هشت ماه پس از آغاز درگیری شکست خورده اند. فولکر ترک، مسئول حقوق بشر سازمان ملل، گفت که الزامات حقوق بین‌الملل مبنی بر اینکه جنگنده‌ها از آسیب رساندن به غیرنظامیان خودداری کنند یا به حداقل برسانند، به نظر می‌رسد در بمباران‌های اسرائیل به طور مداوم نقض شده است.

این اظهارات در حالی بیان شد که دولت روز چهارشنبه گزارش جدیدی را منتشر کرد که در آن بر خطرات استفاده از سلاح های انفجاری قوی، از جمله بمب های 2000 پوندی GBU-31 برای غیرنظامیان تاکید می کرد. در حمله به محله شجاعیه شهر غزه در روز 2 دسامبر، 15 ساختمان ویران و 14 ساختمان دیگر آسیب دیدند. گفته می شود که سه مورد از این حملات بدون هشدار قبلی رخ داده است.

مقامات اسرائیلی در پاسخ خود از احترام خود به تناسب و اصل تمایز تحت قوانین بین المللی دفاع کردند. آنها همچنین دفتر حقوق بشر را به جانبداری متهم کردند و گفتند که اطلاعات کاملی در مورد شرایط عملیات نظامی ندارد.

در حالی که این گزارش اساساً بر اسرائیل تمرکز دارد، همچنین نشان می‌دهد که گروه‌های مسلح فلسطینی بدون تفکیک به اسرائیل تیراندازی کرده‌اند که احتمالاً قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند.

این دفتر گفت که این شش حمله در میان هزاران حمله دیگر برجسته شده است، زیرا اطلاعات گسترده ای در مورد آنها در اختیار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید