همسر نوام چامسکی می گوید که گزارش های مربوط به مرگ این زبان شناس معروف دروغ است


نیویورک (AP) – والریا واسرمن چامسکی، همسر نوام چامسکی، گفت گزارش‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه مبنی بر مرگ این زبان‌شناس و فعال مشهور کذب است.

او سه شنبه در پاسخ به پرسش ایمیلی از سوی آسوشیتدپرس نوشت: «نه، اشتباه است. والریا چامسکی هفته گذشته به AP گفت، نوام چامسکی، 95 ساله، در حالی که پس از سکته ای که یک سال پیش متحمل شده بود، در بیمارستانی در برزیل بستری شد. اما بیمارستان Beneficencia Portuguesa سائوپائولو در بیانیه‌ای اعلام کرد که چامسکی روز سه‌شنبه برای ادامه درمان خود در خانه مرخص شد.

روز سه‌شنبه، چامسکی یکی از موضوعات پرطرفدار در X بود زیرا گزارش‌های نادرست متعددی درباره مرگ او وجود داشت. ژاکوبین و نیو استیتسمن برای چامسکی درگذشت منتشر کردند که اولی تیتر آن را از “ما نوام چامسکی را به خاطر می آوریم” به “بیایید نوام چامسکی را جشن بگیریم” تغییر داد. نیو استیتسمن مقاله یانیس واروفاکیس وزیر دارایی سابق یونان را به طور کامل حذف کرد. سایت خبری برزیلی Diario do Centro do Mundo نیز مقاله خود مبنی بر مرگ چامسکی را حذف و اصلاحیه ای را منتشر کرد.

خانواده چامسکی از سال 2015 در برزیل زندگی می کنند. نوام چامسکی که میلیون ها نفر را به دلیل انتقاد از سیاست خارجی ایالات متحده می شناسند، دهه ها در موسسه فناوری ماساچوست تدریس می کرد. در سال 2017 به کالج علوم اجتماعی و رفتاری در دانشگاه آریزونا در توسان نقل مکان کرد.

___

دیوید بیلر، خبرنگار AP از ریودوژانیرو گزارش داد.

دیدگاهتان را بنویسید