“خالص! در!»: ملوانان از حمله حوثی ها و نجات آنها توسط نیروی دریایی ایالات متحده خبر می دهند


مانیل، فیلیپین – خدمه Tutor، یک کشتی فله بر یونانی که از طریق دریای سرخ عازم هند می شد، یک صبح آفتابی هفته گذشته روی عرشه بودند که به نظر می رسید یک قایق ماهیگیری دو نفره در فاصله دورتر به نظر می رسید. . اعضای خدمه فکر کردند که این چیز غیرعادی نیست، اما چند لحظه بعد، به گفته کاپیتان کشتی، متوجه یک کشتی شدند که با سرعت به سمت کشتی آنها در حال حرکت است.

به نظر می رسید قایق از راه دور کنترل می شد – ماهیگیرانی که فکر می کردند می بینند عروسک هستند – و اعضای خدمه فریاد می زدند ” وارد شوید!” بر اساس ویدیویی که یکی از آنها در فیس بوک منتشر کرد، وارد شوید!» ناخدا گفت که قایق با کشتی او برخورد کرد و منفجر شد و شیشه های شیشه پل کشتی او شکست و موتورخانه پر از آب دریا و نفت شد.

کاپیتان کریستین دومریک روز دوشنبه در مانیل فیلیپین گفت: «همه ما ترسیدیم. “این اولین باری بود که همه ما این را تجربه کردیم.”

این یکی از دراماتیک ترین قسمت های دریای سرخ در ماه های اخیر بود. شبه نظامیان حوثی در یمن حملات موشکی و پهپادی خود به کشتی ها را افزایش داده اند. به گفته آنها، این کارزاری برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای پایان دادن به جنگ در غزه است.

بیست و یک ملوان، از جمله کاپیتان، توسط معلم خصوصی نجات یافتند. به گفته دومریکه و مقامات دولتی فیلیپین، یکی از خدمه که در زمان برخورد در موتورخانه بود همچنان مفقود است.

یک جت جنگنده در روز سه شنبه 11 ژوئن 2024 بر روی USS Dwight D. Eisenhower در دریای سرخ فرود می آید.  USS Dwight D. Eisenhower ممکن است یکی از قدیمی ترین ناوهای هواپیمابر در نیروی دریایی ایالات متحده باشد، اما با وجود ادعاهای نادرست مکرر شورشیان حوثی یمن، همچنان در حال نبرد است.  (AP Photo/Bernat Armangue) BA105 BA105

دومریک که به نمایندگی از اعضای خدمه در یک کنفرانس خبری سازماندهی شده توسط دولت فیلیپین صحبت کرد، گفت که همه آنها پس از حمله روی پل کشتی باقی ماندند در حالی که با مالک کشتی، دولت فیلیپین و نیروی دریایی ایالات متحده که کنترل کشتی را بر عهده دارند تماس گرفت. آب ها برای دفع حملات حوثی ها گشت زنی کردند. او همچنین به کشتی‌های مجاور هشدار داد که از مکان خود اجتناب کنند.

“لطفا کمک فوری بخواهید. بر اساس ویدئوی دیگری که در فیس بوک منتشر شد، دومریک به رادیو گفت: بمبی به ما اصابت کرد.

حدود چهار ساعت پس از برخورد، حدود ساعت 13:00، کشتی بی‌حرکت با انفجار دیگری این بار از موشک حوثی‌ها تکان خورد.

دومریک گفت: ما نمی دانستیم چه کنیم. «ما هم از آب و هم از هوا مورد حمله قرار گرفتیم. ما فقط باید به دعاهایمان تکیه کنیم.»

اعضای خدمه از پله‌ها به یک کوچه رفتند و در میان بطری‌های آب، کیسه‌ها، سیم‌های داخلی و شارژرهای تلفن پراکنده در آنجا کمپ زدند. چند ملوان روی پله ها خوابیده بودند.

جان فلورس، مهندس ارشد کشتی، در یک سری پیامک به همسرش که بعداً در تاریخ ارسال کرد، گفت: «ما اکنون در کوچه وسط کشتی پنهان شده‌ایم، زیرا نمی‌دانیم بمب‌ها به کجا خواهد رسید. فیس بوک .

خدمه موفق به یافتن نفت برای تغذیه یک ژنراتور کوچک شدند که نور، برق و دسترسی به اینترنت را فراهم می کرد. اما فلورس ترسید که ممکن است دوباره مورد حمله قرار گیرند و به همسرش پیامک داد که کشتی آنها به مدت 10 ساعت در حال حرکت بوده و منتظر امدادگران است.

او نوشت: “لطفا به یاد داشته باشید که من شما و بچه ها را بسیار دوست دارم.” “همیشه مراقب خودت باش. دلم برای همه شما خیلی تنگ شده است.”

سرانجام، هلیکوپترهای نیروی دریایی ایالات متحده وارد شدند و خدمه را از کشتی به یک رزمناو نیروی دریایی، USS Philippine Sea بردند. دومریک گفت که سربازان آمریکایی که بسیاری از آنها آمریکایی فیلیپینی بودند به گرمی از آنها استقبال کردند و آهنگ های کارائوکه خواندند و برای آنها غذا آوردند. آنها قبل از پرواز به مانیل به بحرین برده شدند.

هنگامی که خدمه به فرودگاه رسیدند، لبخند زدند، اما هیچ یک با خبرنگاران صحبت نکردند. پس از کنفرانس مطبوعاتی، دومریکه همسرش را در آغوش گرفت، آرامشی که به وضوح در چهره آنها نمایان بود.

او در کنفرانس مطبوعاتی در حالی که اشک هایش را پس می گرفت، گفت: «همه ما آسیب دیده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید