بازرسان آلمانی کوکائینی به ارزش 2.6 میلیارد یورو کشف کردند که بزرگترین کشفی است که تا به حال انجام شده است


برلین (AP) – بازرسان آلمانی روز دوشنبه گفتند که کوکائین به ارزش 2.6 میلیارد یورو (2.78 میلیارد دلار) از چندین کشتی کانتینری کشف و هفت نفر را دستگیر کرده اند. این بزرگترین کشف کوکائین در تاریخ این کشور است.

دادستان‌های دوسلدورف گفتند سال گذشته 35.5 تن کوکائین را پس از اطلاع مقامات کلمبیایی کشف و ضبط کردند. آنها 25 تن کوکائین در بندر هامبورگ، هشت تن دیگر در روتردام هلند و تقریباً سه تن در کلمبیا کشف کردند. مواد مخدر در میان میوه ها و سبزیجات پنهان شده بود.

کشفیات مواد مخدر قبلا فاش نشده بود.

مظنونان – بین 30 تا 54 ساله – در هفته های اخیر دستگیر شده اند و گمان می رود که عامل قاچاق باشند. دادستان ها در بیانیه ای اعلام کردند که این هفت نفر شامل شهروندان آلمانی، آذربایجانی، بلغاری، مراکشی، ترکیه ای و اوکراینی هستند. هویت آنها مطابق با مقررات حفاظت از داده های آلمان فاش نشده است.

گفته می شود که یک کارآفرین از نوردراین-وستفالن 100 شرکت صندوق پستی را تأسیس کرد تا ظاهری قانونی به حمل و نقل بدهد.

به طور خاص، مظنونان متهم به سازماندهی حمل و نقل 10 کانتینر دریایی حاوی مقادیر زیادی کوکائین از آمریکای لاتین به اروپا از طریق شرکت‌های پوسته‌ای که برای این منظور در فاصله زمانی آوریل تا سپتامبر 2023 ایجاد شده‌اند، همراه با سایر همدستان ناشناس قبلی هستند. در بیانیه کتبی دفتر دادستانی عمومی آمده است که اعتقاد بر این است که در ترکیه هستند.

بنجامین لیمباخ، وزیر دادگستری ایالت نوردراین وستفالن در یک کنفرانس مطبوعاتی در دوسلدورف از کشف بزرگ کوکائین تمجید کرد.

لیمباخ گفت: «این ضربه ای به جنایت سازمان یافته بین المللی است. “این یک سیلی هدفمند به صورت است که به اربابان مواد مخدر آسیب می رساند.”

دیدگاهتان را بنویسید