نامزدها برای ثبت نام در انتخابات فرانسه درخواست می دهند، اما یکی از محکومان خشونت خانگی انصراف می دهد


پاریس (AP) – نامزدها برای ثبت نام برای انتخابات زودهنگام قانونگذاری پیش از پایان مهلت عصر یکشنبه عجله کردند. این رأیی بود که چشم انداز سیاسی فرانسه را تغییر خواهد داد.

اما یک ائتلاف چپ تازه تأسیس که به دنبال مقابله با ظهور راست افراطی بود، یک نماینده بالقوه را که قبلاً به دلیل خشونت خانگی محکوم شده بود، از دست داد.

آدرین کواتننز انصراف از نامزدی خود را که باعث ایجاد شکاف در جبهه مردمی جدید جوان شده بود، اعلام کرد. ائتلاف ناآرام احزاب از چپ افراطی تا چپ میانه با هم علیه این چشم انداز مبارزه می کنند که انتخابات دو دوری در 30 ژوئن و 7 ژوئیه می تواند اولین دولت راست افراطی فرانسه از زمان اشغال نازی ها را تشکیل دهد.

رئیس جمهور امانوئل مکرون در واکنشی تکان دهنده به شکست تحقیرآمیز راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا در 9 ژوئن، مجلس ملی، مجلس سفلی پارلمان را منحل کرد.

کواتننز قبلاً یکی از اعضای حزب راستگرای افراطی “La France Inségion de l'Unbiegsam” بوده است. اگرچه او در سال 2022 به دلیل خشونت خانگی به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم شد، اما کواتننز یکی از 230 نامزدی بود که “La France Inségion de l'Unbiegsam” در ابتدا به عنوان نامزد انتخاباتی جبهه مردمی جدید معرفی کرد. این بلافاصله وحدت اتحاد را در معرض آزمایش قرار داد.

فرانسوا رافن، یکی دیگر از نمایندگان چپ‌گرای مستعفی دیگر که مجدداً نامزد شده است، مدعی شد که کواتننس به دلیل وفاداری به رهبر جمهوری رام نشدنی ژان لوک ملانشون، نسبت به سایر نامزدها انتخاب شده است. رافین در یک

این فشار باعث شد که کواتننز روز یکشنبه اعلام کند که نامزد انتخابات نخواهد شد. او با نامزدی خود نمی خواهد به جبهه مردمی جدید و شانس آن برای ایستادگی در برابر راست افراطی آسیب برساند.

او گفت: “در کمتر از سه هفته، این کشور زیبا برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم توسط فاشیست ها اداره می شود.” تهدید بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم.»

کواتننز، 34 ساله، بار دیگر از آنچه به عنوان “سیلی” به همسر سابقش قبل از طلاق آنها وارد شد، ابراز پشیمانی کرد و گفت: “من بلافاصله پشیمان شدم.”

نامزدها تا ساعت 6 بعدازظهر روز یکشنبه فرصت داشتند تا ثبت نام کنند و اکنون در تلاش بودند تا مدارک را جمع آوری کنند و تبلیغات خود را آغاز کنند.

نامزدهای غافلگیرکننده شامل فرانسوا اولاند، رئیس جمهور سابق، سلف مکرون است. این سوسیالیست روز شنبه اعلام کرد که برای یک کرسی پارلمان در منطقه روستایی مرکزی کورز نامزد خواهد شد و دلیل آن “تهدیدی است که راست افراطی برای بازگشت او به مبارزات انتخاباتی ایجاد می کند.”

او گفت: «وضعیت وخیم‌تر از همیشه است.

ماکرون انتظار دارد که حزب میانه رو او بتواند از شکست کوبنده حزب راست افراطی Rassemblement National در انتخابات اروپا در انتخابات زودهنگام پارلمانی نجات یابد. او همچنین امیدوار است که رای دهندگانی که به سمت راست افراطی گرایش پیدا کرده اند، با چشم انداز قدرت گرفتن حزب در فرانسه مخالفت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید