قطع کردن اینترنت، از آمازون تا مدرسه راهنمایی در سیاتل


شاید فکر نکنید که یک مدرسه راهنمایی متشکل از 900 کودک در سیاتل و یک قبیله 2000 نفری در جنگل آمازون اشتراکات زیادی دارند.

اما وقتی صحبت از بزرگترین ماشین حواس پرتی اختراع شده به میان می آید، معلوم می شود که همه با هم در حال مبارزه هستیم…

(ببخشید، من یک لحظه دور بودم و مجبور شدم ایمیلم را چک کنم.)

قبیله ای که بخشی از این داستان است، مردم ماروبو در جنگل های بارانی برزیل، به تازگی به عنوان یکی از آخرین مکان های آفلاین روی زمین که دارای اینترنت هستند، به سرفصل های بین المللی تبدیل شده اند. این قبیله چهار آنتن ماهواره استارلینک را برای اتصال به دنیای دیجیتال برای اولین بار نصب کرده است.

با این حال، آنچه پس از آن اتفاق افتاد، مانند هر خانواده آمریکایی در دهه گذشته به نظر می رسد: «نوجوانان به تلفن های خود چسبیده اند. چت های گروهی پر از شایعات؛ شبکه های اجتماعی اعتیاد آور؛ غریبه ها در اینترنت؛ بازی های ویدیویی خشونت آمیز؛ کلاهبرداری، اطلاعات نادرست؛ نیویورک تایمز گزارش داد.

یکی از بزرگان قبیله گفت: «اینترنت جوانان را تنبل کرده است.

یکی دیگر گفت: «همه آنقدر به هم متصل هستند که گاهی حتی با خانواده خود صحبت نمی کنند.

آشنا بنظر رسیدن؟

هم کودکان و هم بزرگسالان زمان زیادی را صرف دراز کشیدن در بانوج، تماشای فیلم های فوتبال یا پیمایش در اینستاگرام می کردند که برخی از بزرگترها از بقای خود می ترسیدند.

یکی گفت: «اگر در دهکده شکار، ماهیگیری و نکارید، چیزی برای خوردن ندارید.

این در اینجا زمانی مشهود بود که والدین در محله والینگفورد سیاتل، جایی که مدرسه راهنمایی بین المللی همیلتون در آن قرار دارد، به طرز شگفت انگیزی جذابیت مشابهی ارائه کردند. با وجود اینکه آنها مردمی با ماشین و لوله کشی در شهری با فناوری پیشرفته در ثروتمندترین کشور روی زمین بودند، داستان آنها بسیار شبیه Marubo بود.

«پیام‌های اسنپ چت با اتهامات جنسی. چالش های خشونت آمیز TikTok. نقض حریم خصوصی در توالت ها. گروه والدین و معلمان همیلتون گزارش دادند که بچه‌ها برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی به‌طور مسخره‌ای در حمام استراحت می‌کنند.

مانند بسیاری از مدارس دیگر، همیلتون قانونی دارد که تلفن‌های همراه را باید خاموش کرد و «برای یک روز کنار گذاشت». با این حال، بچه‌ها راه‌هایی برای آنلاین شدن پیدا می‌کردند، اغلب با ورود مخفیانه به حمام با تلفن‌هایشان.

در زمان من سیگار کشیدن در توالت های پسران بود، امروز TikToking در توالت ها است. نکته نگران کننده در مورد این قیاس نسلی این است که اینترنت در موقعیتی مشابه با تنباکو قرار دارد.

همه اینها در بهترین روایت از محدودیت های آمریکای مدرن، رمان شوخی بی نهایت اثر دیوید فاستر والاس، پیش بینی شده بود. این در مورد اعتیاد است – به ماری جوانا، الکل، مواد مخدر سخت، رابطه جنسی، شهرت. اما وسواس نهایی «سرگرمی» است، ویدیویی که به قدری جذاب است که بینندگانش علاقه خود را به چیز دیگری جز تماشای مکرر آن از دست می دهند. تا اینکه در نهایت تمام توانایی خود را از دست می دهند و می میرند.

او این را در سال 1996 نوشت، خیلی قبل از اینکه مردم مستطیل های آزاد کننده دوپامین را مستقیماً به داخل خود حمل کنند.

(با عرض پوزش، من برای لحظه ای دور شدم تا X را بررسی کنم، اکنون برگشتم.)

بهترین چیز در مورد داستان قبیله آمازون و مدرسه راهنمایی سیاتل، کاری است که هر دو انجام دادند.

اینترنت به قدری با جریان خون جهان در هم آمیخته است و باید گفت، آنقدر فواید و امکانات زندگی را به ارمغان می آورد که قطع کامل آن می تواند ویرانگر باشد. اما هر دو متوجه شدند که این زندگی آنها را بدتر می کند. بنابراین آنها به مبارزه پرداختند.

در روستای ماروبو حکمی صادر شد که شبکه های ماهواره ای فقط دو ساعت صبح، چند ساعت عصر و تمام روز یکشنبه می توانند روشن شوند.

در همیلتون، مدرسه هفته گذشته اعلام کرد که شرکتی به نام Yondr را برای اجاره یک سیستم جیب قفل دار برای گوشی های هوشمند استخدام می کند. وقتی کودکان به مدرسه می‌رسند، تلفن‌های خود را در کیسه‌هایی قفل می‌کنند که فقط در ایستگاه‌های ویژه باز می‌شوند. Presto – دیگر از ویدیوهای احمقانه یا عکس های شرم آور از دشمنان در توالت خبری نیست.

همه همچنین امیدوارند که تمرکز بیشتر روی مدرسه باشد.

بچه ها نگران نباشید، هنوز مشکلات زیادی در دستشویی مدرسه وجود دارد. اما شما باید از تخیل خود استفاده کنید – و همه چیز در مورد این است.

گراهام دوگونی، مدیرعامل Yondr در کنفرانس اخیر گفت: “این وعده وجود داشت که فناوری بیشتر فرصت های بی حد و حصری را باز می کند، ما را به اینجا می رساند، این کار را انجام می دهیم و آن کار را انجام می دهیم، همه چیز بیشتر و بیشتر به هم متصل می شود.” در اضافه بار دیجیتال

او گفت: “من اینطور فکر نمی کنم.” “من فکر می کنم در جامعه مدرن ما باید فضایی را برای چیزهایی مانند یادگیری و شرکت در فعالیت های خلاقانه و هنر ایجاد کنیم.”

یا با هم صحبت کنید. یا فقط یادت باشه بخوری…

(با عرض پوزش، من عجله کردم تا امتیاز مارینرز را بررسی کنم. و اعلان هایم. و دوباره ایمیلم.)

Yondr همچنین سیستم هایی برای مسدود کردن اینترنت در رویدادهای موسیقی، تئاتر، کافه ها و عروسی ها می فروشد. توصیه می‌کند مکان‌ها «مناطق تعیین‌شده برای استفاده از تلفن همراه» را ایجاد کنند تا افراد همچنان بتوانند در صورت نیاز وارد سیستم شوند. تشابهات با سیگار کشیدن چشمگیر است.

من سعی کردم استفاده از تلفن را در خانه با فرزندانم محدود کنم، اما موفق نشدم. من از یک ایستگاه اتصال مرکزی و یک برنامه برای نظارت بر استفاده از تلفن استفاده کردم. من مانند قبیله Marubo عمل کردم و وای فای را برای بلوک های دو ساعته خاموش کردم. هیچ چیز کار نکرد – بیشتر به این دلیل من از محدودیت ها ناراحت بود. وقتی بچه هایم به درستی متوجه شدند که من بیشتر از آنها با تلفن صحبت می کنم، یک دعوای وحشیانه شروع شد.

تاریخچه تربیت فرزندان. اما داستان بزرگتر این است که چگونه جامعه ماشینی ساخته است چنان فراگیر و مست کننده که اکنون خود را در جنگ اراده ها علیه خلق خود می یابیم. به ماروبو و مدرسه راهنمایی همیلتون قدردانی می‌کنیم که این مبارزه واقعی است.

قابل توجه است که چقدر جلو آمده ایم. در نظر بگیرید که Yondr اکنون یک “جعبه قفل کننده و مسدود کننده سیگنال” را با پوشش “پارچه فارادی” برای مصارف خانگی می فروشد. این به شما امکان می دهد تلفن خود را از خود جدا کنید، جایی که اعلان ها زنگ نمی زنند و “برنامه ها گوش نمی دهند”. برای باز کردن مستطیل آزادسازی دوپامین خود به یک کلید نیاز دارید. به نوعی مانند یک گاوصندوق اسلحه برای تلفن ها است.

این قیاس دیگری است که این سؤال را مطرح می کند که کدام خطرناکتر است.

«سینی خانگی» قابل قفل 249 دلار قیمت دارد و یک هدیه دوست داشتنی برای روز پدر است. برای بابا اینترنت رو چند ساعت خاموش کن. اکنون برای ستون نویسان روزنامه تا افراد قبیله ای بومی مناسب است.

با این حال، هر جا که هستید مراقب پدر باشید. ممکنه عصبی بشه

دیدگاهتان را بنویسید