پاپ فرانسیس با بیش از 100 کمدین در واتیکان دیدار کرد: “شما هم به خدا لبخند بزنید”


شهر واتیکان – پاپ فرانسیس قبل از پرواز به منطقه پوگلیا در جنوب ایتالیا برای دیدار در اجلاس سران G7 در روز جمعه در واتیکان پذیرای مخاطبان بسیار متفاوتی بود که در آنجا بر اهمیت طنز تأکید کرد.

پاپ از بیش از 100 کمدین از 15 کشور، از جمله ستاره های آمریکایی ووپی گلدبرگ، جیمی فالون، کریس راک، استیون کولبرت و کانن اوبراین استقبال کرد.

فرانسیس به کمدین‌ها گفت: «در میان این همه اخبار تاریک و در بسیاری از موارد اضطراری اجتماعی و حتی شخصی، شما قدرت پخش صلح و لبخند را دارید.

او ادامه داد: “آنها مردم را متحد می کنند زیرا خنده مسری است.”

فرانسیس خاطرنشان کرد که در آفرینش، «حکمت الهی هنر خود را به نفع کسی جز خود خدا، اولین تماشاگر تاریخ، به کار برد، و خداوند از آثاری که خلق کرد لذت می برد.

او افزود: «این را به خاطر بسپار. اگر بتوانید لبخند هوشمندانه ای را بر لبان یک بیننده نشان دهید، خداوند را نیز لبخند خواهید زد.

فرانسیس همچنین گفت که خوب است “به خدا بخندیم”، همانطور که “با افرادی که دوستشان داریم بازی می کنیم و شوخی می کنیم.”

فرانسیس پس از ایراد سخنرانی خود با هر کمدین به صورت جداگانه احوالپرسی کرد و با برخی از آنها خندید و شوخی کرد.

گلدبرگ پس از آن گفت: “عالی بود، خیلی سریع اتفاق افتاد و واقعاً عاشقانه بود و من را خوشحال کرد.”

اوبرایان خاطرنشان کرد که پاپ “به ایتالیایی صحبت کرد، بنابراین من کاملاً مطمئن نیستم که چه چیزی گفته شده است.”

مجری تلویزیون افزود: حضور در آن اتاق و بودن در کنار همه کمدین های همکارم که سال ها با برخی از آنها دوست خوبی بودم در آن محیط بسیار عجیب بود. «همه ما فکر کردیم: چطور ممکن است این اتفاق بیفتد؟ چرا ما اینجا هستیم و کی می‌خواهند ما را بیرون کنند؟»

کولبر اعتراف کرد که ایتالیایی او “واقعاً بد است، من می خواهم آن را بهتر بگویم، اما او توانست به پاپ یادآوری کند که کتاب صوتی را برای خاطراتش ساخته است.”

او به شوخی گفت: “عالی بود، او هرگز مرا فراموش نخواهد کرد.”

دیدگاهتان را بنویسید