طوفان ها برای ایجاد ویرانی در جنوب فلوریدا نیازی به نام ندارند


میامی – ریتم فصل بارانی فلوریدا جنوبی نسبتاً قابل پیش بینی بود: روزهای گرم و مرطوب منجر به طوفان های رعد و برق بعد از ظهر و بازگشت به آسمان صاف می شد. گاهی اوقات بارش باران رفت و آمد عصرانه شما را خراب می کند، گاهی اوقات در چند دقیقه ای که از روی میزتان بلند می شود و به سمت ماشین می رود شروع می شود و به پایان می رسد.

این روزها به طور فزاینده ای برای من نادر به نظر می رسند.

باران‌های شدید ناشی از یک رشته طوفان، بخش جنوبی شبه‌جزیره فلوریدا را برای چند روز در این هفته غرق کرد و باعث سیل گسترده شد که حداقل دو نفر را کشت، جاده‌ها را زیر پا گذاشت، به وسایل نقلیه آسیب رساند و زندگی را در یکی از شلوغ‌ترین مناطق شهری کشور مختل کرد. این باران شدید هفته‌ها پس از آن اتفاق افتاد که این منطقه چندین روز بدون باران و بسیار گرم را تجربه کرد و شاخص گرما در ماه گذشته به رکورد 45 درجه رسید.

فصل طوفان پر از حشرات فلوریدا همیشه بیش از آنکه لذت ببرد، یک موضوع استقامت بوده است، حتی برای کسانی که از آرامش نسبی لذت می برند. اما تغییر از گرمای طاقت‌فرسا به باران طاقت‌فرسا، حس روتین را از ساکنان و کسب‌وکارها سلب کرده است که این زمان از سال را حداقل کمی قابل تحمل‌تر کرده است.

با این ضرر، نگرانی فزاینده ای به وجود می آید: اگر اکنون هوا اینقدر دیوانه کننده است، تابستان چه چیزی به ارمغان می آورد؟

کیتی مک گاوان که بیشتر چهارشنبه شب بیدار بود و سیل را به درب ورودی خود در محله کم ارتفاع Edgewood در نیویورک فورت لادردیل نزدیکتر می کرد، گفت: “مثل این است که نفس خود را حبس کنید و منتظر بمانید تا کفش دیگری بیفتد.”

آوریل گذشته، یک طوفان عظیم و نامشخص، باران رکوردشکنی 660 میلی متری را به منطقه فورت لادردیل آورد و تالار شهر را به شدت زیر آب برد که مقامات مجبور شدند ساختمان را برای همیشه ببندند. سه فوت آب به خانه مک گوان سرازیر شد. او و شوهرش تنها چهار ماه پیش پس از انجام تعمیرات گسترده در خانه که هنوز کامل نشده است، به خانه برگشتند.

او گفت: “سال گذشته همه گفتند: “اوه، این سیل هزاره بود، ما هرگز نمی توانستیم برای آن برنامه ریزی کنیم.” اما روز چهارشنبه، او تخمین زد که یک ساعت دیگر باران دوباره خانه اش را زیر آب می برد. در حال آماده شدن برای موج جدیدی از طوفان بود که بعد از تاخیری که به جوامع آسیب دیده در بیشتر روز مهلت می داد، عصر پنجشنبه فرا می رسید.

شهردار دین جی ترانتالیس فورت لادردیل، که به مدت 42 سال در فلوریدا زندگی می کند، گفت که مقامات محلی باید تشخیص می دادند که رویدادهای شدید آب و هوایی در حال رایج تر شدن است.

او گفت: “من فکر می کنم آنچه که ما می بینیم این است که الگوهای آب و هوایی که به آنها عادت کرده ایم، دیگر وجود ندارند.” «قبلاً خوب بود که می‌دانستم یک ساعت باران می‌بارد و سپس خورشید بیرون می‌آید. و این هنوز هم عادی است، اما هر از چند گاهی با یکی از این طوفان‌های غیرعادی مواجه می‌شویم.»

ایمی سی کلمنت، استاد علوم جوی در دانشگاه میامی، گفت: تداوم طوفان های بارانی استوایی مانند این هفته در فلوریدا غیرعادی نیست.

کلمنت گفت: «اما مانند بسیاری از تغییرات آب و هوایی، در فرکانس یا شدت چیزهایی که معمولاً اتفاق می‌افتند، مانند امواج گرما، افزایش می‌یابد. بنابراین تعداد آنها بیشتر است یا بیشتر دوام می آورند.»

خود کلمنت صبح روز سه‌شنبه در حالی که در حال پیاده‌روی بود، قبل از اینکه شدیدترین باران انتظار می‌رفت، وارد آب شد.

او گفت: «زمانی که در دهه 90 شروع به کار بر روی این مشکل کردم، مثل یک مشکل دور بود: یخ های قطبی ذوب می شوند و خرس های قطبی تحت تأثیر قرار می گیرند. “اکنون درست در آستان ماست.”

سیل همچنین روز چهارشنبه در بخش هایی از ساحل خلیج فلوریدا به ویژه در منطقه ساراسوتا رخ داد. در سیستا کی، یک جزیره مانع، کریس براون مجبور شد سه رستوران خود را روز سه شنبه به دلیل افزایش سطح آب و قطع برق تعطیل کند. او گفت که قطع برق باعث فاسد شدن مواد غذایی در یخچال شد و یک رستوران روز پنجشنبه تعطیل بود.

او گفت: “این فقط من را شگفت زده کرد.” آنها باران را پیش بینی می کردند، اما هر روز باران را پیش بینی می کنند.

او گفت که در میامی بیچ، آلفرد اسپلمن اوایل بعدازظهر چهارشنبه از محل کار به خانه برگشت و قبل از اینکه خیابان کم ارتفاعش زیر آب برود، به خانه برگشت. او گفت که اگرچه این محله سالی دو بار سیل می‌آید، اما هرگز ندیده است که این همه ماشین سیل‌زده و مردم در خیابان‌ها سرگردان شوند.

تا غروب آب تا در پشتی اسپلمن رسیده بود. بالاترین سطحی که او در پنج سالی که در آنجا زندگی کرده است، تجربه کرده است.

شب، سگ خانواده، اسکوبی، از صبح در داخل گیر کرده بود. بنابراین اسپلمن کایاک خود را پیاده کرد، اسکوبی را بالای سرش نشاند، و در یک جاده معمولی شلوغ به سمت میانه پارو زد تا اسکوبی بتواند تجارت خود را انجام دهد. همسر اسپلمن یک ویدیو ضبط کرد.

دیدگاهتان را بنویسید