بیش از 80 مسافر در حادثه اخیر قایق در کنگو کشته شدند


کینشاسا، کنگو (AP) – یک قایق با بیش از 270 مسافر در رودخانه ای در نزدیکی کینشاسا پایتخت کنگو واژگون شد. رئیس جمهور فلیکس شیسکدی روز چهارشنبه گفت که بیش از 80 نفر کشته شدند.

این آخرین حادثه مرگبار قایق در این کشور آفریقای مرکزی بود که اغلب به دلیل بارگیری بیش از حد مقصر شناخته می شود. در ماه فوریه، ده ها نفر بر اثر غرق شدن یک قایق مملو از بار جان خود را از دست دادند.

در بیانیه ای به نقل از شیسکدی آمده است که این قایق ساخت داخل اواخر روز دوشنبه در استان مای-ندومبه در رودخانه کوا واژگون شد.

رادیو اوکاپی، رادیو اوکاپی، به نقل از رن میکر، کمیسر آب منطقه موشی، گزارش داد که این قایق حامل 271 مسافر در مسیر کینشاسا بود که به دلیل نقص موتور خراب شد.

میکر گفت که 86 نفر از مسافران جان خود را از دست دادند در حالی که 185 نفر توانستند به ساحل شنا کنند، در حدود 70 کیلومتر (43 مایل) در نزدیکی نزدیکترین شهر موشی.

او گفت قایق به لبه رودخانه برخورد کرد و از هم پاشید.

مقامات کنگو اغلب نسبت به اضافه بار هشدار داده اند و گفته اند کسانی را که اقدامات ایمنی حمل و نقل آبی را نادیده می گیرند مجازات خواهند کرد. اما در مناطق دورافتاده، جایی که بیشتر مسافران از آنجا می آیند، بسیاری نمی توانند حمل و نقل عمومی را در جاده های معدود خریداری کنند.

___

چیندو اسادو، نویسنده آسوشیتدپرس در ابوجا، نیجریه در این گزارش مشارکت داشت.

____

این داستان تصحیح شده است تا نشان دهد هیچ فردی گم نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید