نشست G7 با توافق در مورد استفاده از دارایی های روسیه برای اوکراین آغاز می شود – ایتالیا عضلات جناح راست خود را منعطف می کند


بورگو ایگنازیا، ایتالیا (AP) – در آغاز نشست سران گروه 7 در روز پنجشنبه، توافقی در مورد پیشنهاد ایالات متحده برای حمایت از وام 50 میلیارد دلاری به اوکراین با استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه به عنوان وثیقه حاصل شد. این یک سیگنال قوی از حمایت به کیف خواهد فرستاد، حتی در شرایطی که صفحه شطرنج سیاسی اروپا به سمت راست تغییر می کند.

رئیس جمهور جو بایدن گفت که توافق برای استفاده از سود مازاد از حدود 280 میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده روسیه در اروپا منجر به این خواهد شد که این پول به اوکراین برسد.

یک یادآوری دیگر از (ولادیمیر) پوتین: ما عقب نشینی نمی کنیم. در واقع، ما در برابر این تجاوز غیرقانونی با هم می ایستیم.»

این توافق چند ساعت قبل از افتتاح اجلاس سران در یک استراحتگاه مجلل در جنوب ایتالیا، نخست وزیر ایتالیا، جورجیا ملونی، مورد مذاکره قرار گرفت. وی گفت: پیام این نشست باید گفتگو با کشورهای جنوب جهانی و اتحاد باشد.

او G7 را با درختان زیتون باستانی مقایسه کرد که نمادی از منطقه Puglia هستند، «با ریشه‌ها و شاخه‌های محکمشان که به آینده می‌رسند».

علاوه بر گفتگو در مورد اوکراین، جنگ در غزه و سیاست صنعتی چین، پاپ فرانسیس اولین پاپی خواهد بود که در اجلاس سران G7 سخنرانی می‌کند و در این گردهمایی سالانه چهره‌ای از سلبریتی و اقتدار اخلاقی را به ارمغان می‌آورد. او روز جمعه در مورد وعده ها و خطرات هوش مصنوعی صحبت خواهد کرد، اما همچنین انتظار می رود که درخواست خود را برای پایان مسالمت آمیز تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین و جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه تجدید کند.

G7 شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده است. ایتالیا که میزبان این نشست است، از چندین رهبر آفریقایی – رئیس جمهور الجزایر عبدالمجید تبون، رئیس جمهور کنیا ویلیام روتو و کیس سعید رئیس جمهور تونس – دعوت کرده است تا ابتکارات توسعه و مهاجرت ملونی در این قاره را پیش ببرند.

علاوه بر زلنسکی، میهمانان دیگر شامل لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، نارندرا مودی، نخست وزیر تازه انتخاب شده هند و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بودند.

با توجه به اینکه بایدن، ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز در ماه‌های آتی با انتخابات روبرو می‌شوند، گروه ۷ تحت فشار قرار گرفته است تا در حالی که وضعیت موجود باقی است، به تمام آنچه که می‌تواند دست یابد.

دارایی های منجمد روسیه از اوکراین حمایت می کند

پیشنهاد ایالات متحده خواستار 50 میلیارد دلار وام برای حمایت از اوکراین در مبارزه با روسیه است. سود حاصل از سود دارایی های مسدود شده بانک مرکزی روسیه، که بیشتر آن در اتحادیه اروپا نگهداری می شود، به عنوان امنیت عمل خواهد کرد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: “این یک سیگنال قوی برای اوکراین است که ما از آنها در مبارزه برای آزادی تا زمانی که لازم باشد حمایت خواهیم کرد.” او گفت: “این همچنین یک سیگنال قوی برای پوتین است که پوتین نمی تواند از ما پیشی بگیرد.”

یک مقام فرانسوی گفت که رهبران تصمیمی سیاسی گرفته‌اند، اما جزئیات فنی و قانونی مکانیسم استفاده از دارایی‌ها هنوز باید بررسی شود. موضوع پیچیده است زیرا اگر یک روز دارایی های روسیه آزاد شود – مثلاً پس از پایان جنگ – دیگر نمی توان از سود بادآورده برای بازپرداخت وام ها استفاده کرد و نیاز به توافق نامه تقسیم بار با سایر کشورها دارد.

زلنسکی از قرارداد دارایی به عنوان یکی از توافقات متعددی که در این اجلاس حاصل شد، از جمله توافقنامه امنیتی دوجانبه با ایالات متحده و ژاپن نام برد.

او در پستی در شبکه اجتماعی X گفت: «من از شرکایمان به خاطر اعتقادشان به ما و پیروزی ما سپاسگزارم.

سوناک نیز به نوبه خود 242 میلیون پوند (310 میلیون دلار) کمک غیرنظامی به اوکراین و همچنین دور جدید تحریم ها علیه تامین کنندگان مهمات و سایر کمک ها به ارتش روسیه در چین، اسرائیل، قرقیزستان و ترکیه را اعلام کرد. . واشنگتن همچنین سیگنال‌های قوی حمایت ارسال کرد و تحریم‌ها علیه روسیه را برای هدف قرار دادن شرکت‌های چینی که از ماشین جنگی روسیه حمایت می‌کنند، گسترش داد.

صفحه شطرنج سیاسی جدید اروپا

ملونی پس از آن که حزب راست افراطی او در انتخابات اروپا به نتایج قوی تری نسبت به انتخابات عمومی سال 2022 دست یافت، که در آن او اولین نخست وزیر زن ایتالیا شد، وارد جلسه شد. ایتالیا که به خاطر دولت‌های درهای گردان معروف است، اکنون خود را در موقعیت غیرعادی باثبات‌ترین قدرت در اتحادیه اروپا می‌بیند.

رهبران دو عضو دیگر G7 اتحادیه اروپا، آلمان و فرانسه، تقریباً به همین خوبی عمل نکردند. پس از اینکه احزاب افراطی دست راستی در رای گیری قوی عمل کردند، آنها ناآرام شدند. ماکرون انتخابات جدیدی را فراخوان داد و سوسیال دموکرات های صدراعظم اولاف شولتز از محافظه کاران مستقر و راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AFD) عقب افتادند.

ملونی از خم کردن عضلات راست افراطی خود در جلسات آغازین تردیدی نداشت: مذاکره کنندگان ایتالیایی موفق شدند کلمه سقط جنین را از بیانیه نهایی G7 حذف کنند. با این حال، بر اساس پیش‌نویسی که خبرگزاری آنسا دیده است، متن بر تعهدات انجام شده در اجلاس سران G7 در سال گذشته تاکید می‌کند که به طور خاص به حق سقط جنین اشاره کرد.

مکرون در پاسخ به سوال یک خبرنگار ایتالیایی در حاشیه اجلاس گفت: من از این موضوع متاسفم. او یادآور شد که فرانسه حق زنان برای سقط جنین را در قانون اساسی خود گنجانده است و فرانسه از “این دیدگاه برابری بین زنان و مردان” دفاع می کند.

او گفت: «این دیدگاه در میان طیف سیاسی مشترک نیست. او به خبرنگار ایتالیایی گفت: «من متاسفم، اما به آن احترام می‌گذارم زیرا این تصمیم مستقل مردم شما بود.

ملونی که با شعار «خدا، خانواده، وطن» به مبارزات انتخاباتی پرداخت، تاکید کرد که حق سقط جنین در ایتالیا را که از سال 1978 قانونی شده است، لغو نخواهد کرد. اما اپوزیسیون چپ میانه می ترسد که به آرامی حقوق سقط جنین را از بین می برد.

کجا اتفاق می افتد؟

اجلاس G7 در یک استراحتگاه مجلل بزرگ که شبیه یک مجموعه تئاتر است برگزار می شود: شهری مصنوعی که از یکی از روستاهای سنگ سفید قرون وسطایی Puglia الگوبرداری شده است، اما در واقعیت فقط به سال 2010 باز می گردد.

بورگو اگنازیا که در کنار یک پارک باستان‌شناسی قرار دارد، دارای خیابان‌های باریک، ویلاها، رستوران‌ها و میدان شهر با برج ساعت است. این مکان که مورد علاقه افراد مشهور بود، در طول مدت اجلاس به روی افراد خارجی بسته بود.

بیش از 2000 نیروی پلیس و کارابینی که وظیفه تامین امنیت را بر عهده دارند، اقامتگاه پنج ستاره نخواهند داشت. مقامات روز چهارشنبه پس از شکایت اتحادیه پلیس در مورد شرایط بهداشتی غیرقابل قبول در کشتی، کشتی تفریحی از کار افتاده را که برای آنها در بندر بریندیزی نگهداری می شد، توقیف کردند.

___

Winfield از باری ایتالیا گزارش داد. آنجلا چارلتون و سیلوی کوربت نویسندگان آسوشیتدپرس در پاریس در این گزارش مشارکت داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید