رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل: برخی از جنبه های محدودیت های ایالات متحده بر پناهجویان می تواند حمایت بین المللی را نقض کند


ژنو (AP) – رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه گفت که او درک می کند که دولت بایدن محدودیت های جدیدی را برای پناهجویانی که وارد ایالات متحده می شوند اعمال کرده است، اما هشدار داد که برخی از جنبه های این فرمان اجرایی ممکن است قوانین بین المللی را نقض کند و ممکن است ناقض مقررات قانونی باشد. حفاظت از پناهندگان

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، در حالی که آژانس او ​​گزارش سالانه «روندهای جهانی» را برای سال 2023 منتشر کرد، با آسوشیتدپرس صحبت کرد.

گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نشان می‌دهد که تعداد کل افرادی که به اجبار جابه‌جا شده‌اند در سال گذشته به 120 میلیون نفر افزایش یافته است که 6 میلیون بیشتر از سال قبل است. آژانس پناهندگان دریافت که تعداد کل تقریباً برابر با کل جمعیت ژاپن است.

این گزارش نشان داد که سه چهارم افرادی که به اجبار آواره شده اند – از جمله پناهندگان آواره خارج از کشور و افراد آواره در داخل کشور خود – در کشورهای فقیر یا با درآمد متوسط ​​زندگی می کنند. گراندی تاکید کرد که این نشانه آن است که جریان مهاجران و پناهندگان فقط مشکل جهان ثروتمند نیست.

او ابراز تاسف کرد که بحران‌ها در آفریقا تا حد زیادی نادیده گرفته شده‌اند، به ویژه در سودان، جایی که حدود 10.8 میلیون نفر در اواخر سال گذشته پس از درگیری بین نیروهای ژنرال رقیب در آوریل 2023 خانه‌های خود را از دست دادند.

گراندی گفت که تمرکز جهانی بر بحران‌هایی که آوارگان و آوارگان داخلی با آن روبرو هستند عمدتاً بر سرزمین فلسطینی غزه – جایی که یک جنگ ویرانگر و مرگبار در اکتبر سال گذشته آغاز شد – و اوکراین است که از فوریه 2022 تحت حاکمیت روسیه است. رنج می برد.

او ابراز تاسف کرد که جهان تا حد زیادی بحران پناهجویان ناشی از جنگ در سودان را نادیده گرفته است.

گراندی با اشاره به هجوم مهاجران از مرز ایالات متحده و مکزیک گفت در همین حال، ایالات متحده با “پیچیده ترین چالش” در میان هر کشور صنعتی در مورد پناهندگان روبرو است.

او از برنامه‌های دولت بایدن برای اعمال محدودیت‌های جدید بر مهاجرانی که به دنبال پناهندگی در مرز هستند – که برخی آن را یک مانور سیاسی در آستانه انتخابات ملی در نوامبر می‌دانند – به عنوان نقض احتمالی قوانین بین‌المللی بشردوستانه انتقاد کرد. اما او اذعان کرد که جاه طلبی دولت برای اسکان مجدد حدود 125000 پناهنده در ایالات متحده “نمونه بسیار درخشانی از سخاوت آمریکاست.”

در ایالات متحده روز چهارشنبه، ائتلافی از سازمان های مهاجرت از دولت ایالات متحده به دلیل سیاست اخیر آن در مورد درخواست های پناهندگی در مرز جنوبی شکایت کردند. او گفت که این اقدام کمی با اقدام مشابه دولت ترامپ که توسط دادگاه ها مسدود شد، متفاوت است.

تحت فشار دولت ایالات متحده، مکزیک تعداد دستگیری ها را افزایش داده است تا از رسیدن مهاجران به مرزهای ایالات متحده جلوگیری کند. مکزیک مهاجران را با اتوبوس به جنوب می فرستد و سپس آنها را رها می کند – تاکتیکی که به گفته فعالان مهاجر با هدف کاهش منابع آن است. اما این نیز آنها را در معرض باج گیری مکرر مقامات و آدم ربایی توسط گروه های جنایتکار قرار می دهد.

گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همچنین بر مشکلاتی که پناهندگان و آوارگان داخلی در بحبوحه درگیری ها در کشورهایی مانند کنگو و میانمار با آن مواجه هستند، اشاره کرد و اشاره کرد که سوریه همچنان بزرگترین بحران پناهجویان در جهان است و نزدیک به 14 میلیون نفر هر دو به اجبار در داخل و خارج از کشور اخراج شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید