حزب سبز بریتانیا در تلاش است تا صدای خود را در انتخاباتی که در آن تغییرات آب و هوایی در خطر است به گوش مردم برساند


برایتون، انگلیس (AP) – صحبت های زیادی در مورد تغییر در مبارزات انتخاباتی بریتانیا وجود دارد، اما در مورد تغییرات آب و هوایی کم است.

انتخابات دولت جدید بریتانیا در چهارم ژوئیه پس از یکی از مرطوب ترین و گرم ترین زمستان های تاریخ انجام می شود. دانشمندان این روند را به گرمایش زمین نسبت می دهند. اما بحث در مورد آب و هوا و محیط زیست به دلیل ضعیف شدن اقتصاد بریتانیا، بالا بودن هزینه های زندگی و ناله های سیستم بهداشتی به عقب رانده شده است. و همانطور که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، آیا زمان محافظه‌کاران حاکم پس از 14 سال قدرت به پایان رسیده است، مشخص نیست.

این امر سبزها را ناامید می‌کند، که در حال مبارزه با یک سیستم سیاسی هستند که احزاب کوچک را برای کسب کرسی‌های پارلمان دشوار می‌سازد و فضای سیاسی که وعده‌های گران‌مدت و بلندمدت زیست‌محیطی را منع می‌کند.

سیان بری، یکی از 574 کاندیدای سبز که برای 650 کرسی مجلس عوام انگلستان و ولز نامزد می‌شوند، می‌گوید: «من فکر می‌کنم احزاب دیگر کاملاً اشتباه می‌کنند که تغییرات آب‌وهوایی و سرمایه‌گذاری عمده‌ای که نیاز دارد را نادیده می‌گیرند.» شانس خوبی برای برنده شدن این حزب قبل از انتخابات تنها یک کرسی در پارلمان داشت.

بری در مورد جیغ مرغان دریایی در شهر ساحلی برایتون در سواحل جنوبی انگلستان گفت: “من فکر می کنم مردم امروز متوجه شده اند که حل تغییرات آب و هوایی یک فکر بعدی نیست، بلکه باید بخشی از همه سیاست ها باشد.”

محافظه کاران حاکم افتخار می کنند که بریتانیا در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و کاهش انتشار دی اکسید کربن که به تغییرات آب و هوایی دامن می زند، پیشتاز است. انتشار گازهای گلخانه ای در بریتانیا از سال 1990 به نصف کاهش یافته است، عمدتاً به این دلیل که زغال سنگ از تولید برق تا حد زیادی ناپدید شده است.

اما فعالان محیط زیست می گویند که بریتانیا اخیراً دنده عقب رفته است.

ریشی سوناک، نخست وزیر، که در تلاش برای از بین بردن شکاف در نظرسنجی ها با حزب مخالف کارگر بود، از «غیرت زیست محیطی غیرقابل دسترس» انتقاد کرد، حفاری جدید نفت در دریای شمال را تأیید کرد و قول داد نیروگاه های گازی بیشتری بسازد. در همان زمان، او اصرار داشت که بریتانیا همچنان می تواند به هدف خود برای انتشار کربن صفر تا سال 2050 دست یابد.

کیر استارمر، رهبر حزب کارگر، وعده حزبش مبنی بر سرمایه گذاری 28 میلیارد پوندی (36 میلیارد دلار) در سال در پروژه های سبز در صورت انتخاب شدن را رها کرد و آن را با تعهد کمتری جایگزین کرد. او وضعیت اسفناکی را که در آن محافظه کاران امور مالی عمومی را ترک کرده اند، مقصر می داند.

فقدان اقدام محققان آب و هوا را هشدار می دهد. بیش از 400 نفر از آنها نامه‌ای به احزاب سیاسی نوشته‌اند و هشدار داده‌اند که هر سیاستمداری که «اقدامات اقلیمی قوی‌تر را در طول پنج سال آینده و پس از آن در اولویت قرار ندهد، به‌طور جدی رفاه و رفاه مردم بریتانیا را به خطر می‌اندازد».

در حالی که سبزها این پیام را پذیرفته اند، آنها در تلاش هستند تا شنیده شوند و رای دهندگان را متقاعد کنند که به چیزی بیش از محیط زیست اهمیت می دهند. بیانیه انتخاباتی 44 صفحه ای این حزب که روز چهارشنبه منتشر شد، شامل مسائل زیست محیطی و همچنین پیشنهادات سیاستی در مورد مسکن، مراقبت های بهداشتی، آموزش، اشتغال و دفاع است.

وعده های آنها پرهزینه است: 24 میلیارد پوند در سال برای عایق کاری خانه ها و 40 میلیارد پوند در سال در اقتصاد سبز سرمایه گذاری می شود. این حزب در مورد افزایش مالیات مورد نیاز برای تامین مالی این وعده‌ها صحبت کرده است: مالیات کربن، مالیات بر ثروت بر ثروتمندان و افزایش مالیات بر درآمد میلیون‌ها نفر که درآمد بیشتری دارند.

چالش سبزها این است که در حالی که تحقیقات نشان می دهد آب و هوا در میان پنج اولویت اصلی رای دهندگان قرار دارد، اغلب در مسائل روزمره مانند هزینه های مسکن و لیست انتظار مراقبت های بهداشتی بسیار عقب است.

جنگ در اوکراین و افزایش مهاجرت نیز دستور کار سبز را در بریتانیا و جاهای دیگر به پس‌زمینه سوق داده است. در انتخابات اروپا در این ماه، احزاب سبز در کشورهایی مانند فرانسه و آلمان جایگاه خود را از دست دادند، در حالی که راست افراطی از تجدید حیات برخوردار بود.

در شهر دارتفورد، در جنوب شرقی لندن، هری کولویل، کارگر ساختمانی 27 ساله، گفت که فکر می‌کند تغییرات آب و هوایی مهم است، اما «در حال حاضر بیشتر نگران زندگی‌ام هستم. بیشتر در مورد آینده نزدیک خودم.»

اما جید لارسون، که در شرف فارغ التحصیلی از دانشگاه ساسکس در برایتون در رشته علوم اعصاب پزشکی است، گفت که درک می کند که چرا هزینه زندگی دغدغه اصلی است.

او گفت: “بانک های مواد غذایی در این کشور بیشتر و بیشتر ضروری می شوند.” بسیاری از مردم در حال حاضر شرایط بسیار سختی را پشت سر می گذارند. بنابراین می‌دانم که تمرکز روی آن وجود دارد، اما فکر می‌کنم در حال حاضر باید روی بیش از یک موضوع تمرکز کرد و به مردم امروز و همچنین مردم آینده توجه کرد.»

برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، در بریتانیای کبیر نمایندگی تناسبی وجود ندارد. رای اکثریت، که در آن نامزدی که بیشترین آرا را در یک حوزه انتخابیه به دست آورد، به نفع دو حزب اصلی است. سبزها در انتخابات 2019 تنها 2.7 درصد از آراء را به دست آوردند.

با این حال، سبزها صدها کرسی در شوراهای محلی به دست آورده‌اند و در نظر دارند تا چهار کرسی در پارلمان، از جمله در حوزه انتخابیه برایتون پاویون بری، کسب کنند. این شهر به‌خاطر ساحل سنگ‌ریزه‌ای، خطی مستقل و فرهنگ جایگزین پر جنب و جوش معروف است. به مدت 14 سال توسط کارولین لوکاس، اولین – و تاکنون تنها – نماینده سبز بریتانیا، نماینده آن بود.

وقتی بری از خیابان‌های شیب‌دار منطقه راند هیل برایتون بازدید می‌کند، در پنجره‌های بسیاری از خانه‌های ویکتوریایی تابلوهایی با مضمون «رای سبز» آویزان است.

راجر بالانس، یکی از مقامات دانشگاه که در گذشته هم به حزب کارگر و هم به سبزها رای داده است، گفت که سبزها “جنبه متفاوتی را ارائه می دهند که شاداب کننده است.”

او گفت: «شما به صداهای مختلف در مجلس نیاز دارید. “اگر فقط دوتایی باشد، منجر به این می شود که هر دو در تفکر سیاسی خود بسیار تنگ نظر باشند.”

مت براون تردید دارد که سیاستمداران بریتانیا مقیاس چالش زیست محیطی را درک کنند. او مدیر پروژه جدید تعاونی انرژی برایتون است که پنل های خورشیدی را بر روی پشت بام مدارس، مشاغل، استادیوم های فوتبال و سایر مشاغل نصب می کند.

براون می‌گوید در حالی که تجارت در حال رشد است، “این به معنای واقعی کلمه یک قطره در سطل است.”

ما به گیگاوات و گیگاوات برق نیاز داریم. ما باید آن را به روش تجدیدپذیر تولید کنیم و اکنون باید این کار را انجام دهیم.»

وی افزود: “من دوست دارم دولت جدید این مشکل را با شاخ و برگ بپذیرد.” ما با یک خطر قریب الوقوع روبرو هستیم و باید کاری برای آن انجام دهیم.»

__

روزنامه‌نگاران آسوشیتدپرس، کوییون ها در برایتون و لوری کلمن در دارتفورد، انگلستان، در این مقاله مشارکت داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید