با افزایش تنش ها بر سر گسترش خودمختاری منطقه ای، در پارلمان ایتالیا نزاع آغاز شد


رم (AP) – تنش ها در مجلس سفلی ایتالیا در یک نزاع که باعث بستری شدن یک قانونگذار مخالف در بیمارستان شد، تشدید شد. دلیل آن پیش نویس قانون جنجالی دولت بود که به گفته مخالفان، منجر به فقیر شدن بیشتر جمعیت فقیر در جنوب ایتالیا خواهد شد.

ویدئویی از رویارویی روز چهارشنبه نشان می‌دهد که نمایندگان به سمت لئوناردو دونو، نماینده جنبش پنج ستاره، که پس از تلاش برای ارائه پرچم ایتالیا به وزیر امور منطقه‌ای، روبرتو کالدرولی، تغییرات را رد کرد، نشان می‌دهد. کالدرولی، نماینده آتشین لگا با ریشه های شمالی، پیش نویس بحث برانگیز گسترش خودمختاری منطقه ای را تهیه کرده بود که به ویژه به نفع مناطقی مانند ونتو و لمباردی است.

رسانه های ایتالیایی گزارش دادند که دونو پس از اصابت ضربه به سر و سینه برای معاینه به بیمارستان منتقل شده است.

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه، در مصاحبه ای با اسکای تی جی 24، ناامیدی خود را از این رویدادها ابراز کرد.

تاجانی گفت: «من کلامم را از دست داده‌ام. ما باید برای حل مشکلات سیاسی مثال دیگری بزنیم، نه مشت زدن. این درباره لاف زدن نیست، درباره فریاد زدن نیست، بلکه درباره ایده هایی است که باید به خوبی توضیح داده شوند تا رأی دهندگان را متقاعد کنند.»

این پیشنهاد به مناطق دیگر خودمختاری گسترده‌تر در عملکردهای خاص اعطا می‌کند، اقدامی که مخالفان می‌گویند شکاف شمال-جنوب ایتالیا را حتی بیشتر می‌کند.

پنج منطقه در حال حاضر از خودمختاری برخوردار هستند که تا حدی درآمد مالیاتی دولت مرکزی در رم را کاهش می دهد. آنها از ترنتو- تیرول جنوبی در شمال، که از استان های خودمختار ترنتو و تیرول جنوبی تشکیل شده است، تا سیسیل در جنوب را شامل می شوند. سه مورد دیگر عبارتند از Friuli Venezia Giulia در شمال شرقی، Aosta در شمال غربی و جزیره Sardinia.

دیدگاهتان را بنویسید